Колата е X-Type 3.0 V6 2001
Проблемът, който не съм сигурен дали е проблем, е че зареждането е 14.5V за около 5 мин след стартиране, след което пада рязко на 13.0 (+-0.2) и си стои толкова, независимо от обороти, температура и консуматори.
Ако изгася мотора и веднага запаля пак, картината се повтаря със същия интервал от 5 мин.
Лампата на таблото се държи нормално (до колкото виждам според схемата е по CAN) и компютъра на мотора не записва нищо по въпроса.
Въпросът ми е, дали това може да се приеме за нормално поведение и ако не, много бих се зарадвал на жокер

Малко история:
Колата изгасва в движение на магистралата (за щастие точно до бензиностанция) с умрял акумулатор. Клиента си купува нов, 54Ач щото нямат по-голям) и от там със светеща лама се засилва в първия сервиз, където му монтират рециклиран алтернатор.
Проблемът, който оисах горе, е регистриран за пръв път след това (обаче преди това никой не е гледал).
Колегите не са успели да го измислят и са го изпратили в местното представителство на Ягуар, където сменят дебелия кабел алтернатор<->стартер<->акумулатор (щото било бъг) и го пращат да си ходи.
В някакъв момент от някъде се е появил волтметър в запалката и са клиента пита що така и го е страх да си кара колата , за да не изгасне пак, тоя път у средата на горно надолнище...