MB 124 E2.3 89g KE3.1
Posted: Mon May 28, 2007 11:20 pm
Здравейте колеги.Тъкмо почвам да се занимавам с диагностика, новобранец съм и имам един въпрос към по-опитните с мех.инжекциони,че от 4 коли до сега 2 са МВ КЕ.Проблема на въпросния МВ е че понякога си мени оборотите на празен ход,а също и гасне,макар и много рядко.Мотора за празен ход изглежда добре,движи се нормално,профилактично му пръснах малко wd40.Първия switch за празен ход е наред.
Проблемите които открих са :във втория switch,който е на дроселната клапа има смущения(понякога е 2 ома,при натиск(почукване) или при неколкократно натискане си променя съпр. до около 60 ома;в датчика за положение на напорния диск -има много шум до около 2/3 от хода му;когато почне да мени оборотите си след около 20-30 сек,до минута спира подаването на импулси към мотора за празен ход,това явление се случва само понякога.Switch-а на дроселната клапа се продава само в комлект с нея и струва към 600лв,но така или иначе проблема не е в него,защото при окъсяване проблема си остава.Погледнато логично има 3 възможни причини,първата е аз пропускам нещо ,втората е компа е издъхнал след като не подава постоянно импулси към моторчето за празен ход,третата(и най-вероятната според мен) заради смущенията на потенциометъра на напорния диск компа изпада в някакъв авариен режим и спира подаването на импулси към моторчето за празен ход,но това е само предположение.
Потенциометъра за празен ход не се продава въобще(а и нямах възможност да го симулирам,поради липса на подръчни материали в този момент),искам да попитам има ли вариант да се оправи или замени този потенциометър,защото и в моргите не може да се намери,а и двата МВ имаха проблеми с него(първия имаше леко пропадане в зоната на празен ход,но нататък си беше добре,докато този,за които ми е въпроса сега има много големи смущения)
и така,да обобщя,въпросите ми са:
-проблема за празния ход дали е от шума в датчика за положение на напорния диск
-при всички режими ли компа трябва да подава импулси към мотора за празен ход
-някои отремонтирвал ли е този потенциометър
-въпрос само за хора които познават много добре МВ КЕ -регулатора на налягането е свързан към смукателния колектор(по-скоро към вентилацията на картерните газове)-това налягане влияе ли на системното налягане ,както е при обикновените MPI,или не.
Проблемите които открих са :във втория switch,който е на дроселната клапа има смущения(понякога е 2 ома,при натиск(почукване) или при неколкократно натискане си променя съпр. до около 60 ома;в датчика за положение на напорния диск -има много шум до около 2/3 от хода му;когато почне да мени оборотите си след около 20-30 сек,до минута спира подаването на импулси към мотора за празен ход,това явление се случва само понякога.Switch-а на дроселната клапа се продава само в комлект с нея и струва към 600лв,но така или иначе проблема не е в него,защото при окъсяване проблема си остава.Погледнато логично има 3 възможни причини,първата е аз пропускам нещо ,втората е компа е издъхнал след като не подава постоянно импулси към моторчето за празен ход,третата(и най-вероятната според мен) заради смущенията на потенциометъра на напорния диск компа изпада в някакъв авариен режим и спира подаването на импулси към моторчето за празен ход,но това е само предположение.
Потенциометъра за празен ход не се продава въобще(а и нямах възможност да го симулирам,поради липса на подръчни материали в този момент),искам да попитам има ли вариант да се оправи или замени този потенциометър,защото и в моргите не може да се намери,а и двата МВ имаха проблеми с него(първия имаше леко пропадане в зоната на празен ход,но нататък си беше добре,докато този,за които ми е въпроса сега има много големи смущения)
и така,да обобщя,въпросите ми са:
-проблема за празния ход дали е от шума в датчика за положение на напорния диск
-при всички режими ли компа трябва да подава импулси към мотора за празен ход
-някои отремонтирвал ли е този потенциометър
-въпрос само за хора които познават много добре МВ КЕ -регулатора на налягането е свързан към смукателния колектор(по-скоро към вентилацията на картерните газове)-това налягане влияе ли на системното налягане ,както е при обикновените MPI,или не.