Зов за помощ

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
BaHka
КОЛЕГА
Posts: 177
Joined: Sat Jan 12, 2008 2:15 am
Location: Силистра

Зов за помощ

Post by BaHka »

Здравейте колеги,
Аз съм само на 23 години и съм решил активно да се занимавам с диагностика и диагностични проблеми. Имам под ръка FSA740 с KTS540. Понеже съм още прохождащ в тази област, а съм доста амбициран да се понауча на това-онова и къде с ваша помощ, къде с помоща на други колеги се надявам да постигна някакъв успех. :D

Мисля да започна с 2 проблема или по точно с 2 въпроса

1. Дойде едно Пежо 306 1.8 бензин за диагностика. Причините са - като е студена пали няма проблеми, загрее ли трудно пали, продължително въртене с подаване на газ запалва, но доста прекъсва. KTS-a показа грешка в датчика за температурата на охладителната течност. Логично. Смених го с нов който го дават по каталог и запалих. Старта беше добър без подаване на газ запали от раз.Поработи малко на място изгасих и реших пак да запаля,но уви върти и не пали. Пак закачих на KTS-a и пак същата грешка. На опцията "действителни стойности" на Температура на охлаждащата течност показва "-40" градуса. Та въпроса ми е може ли датчика да е прецакан, какви стойности на Ом-метъра трябва да показва при студен и топъл двигател и с какво съпротивление мога да симулирам на буксата, че двигателя е топъл за да видя дали ще запали без проблеми.

И втория ми въпрос е Как се мери датчик на ABS дали е читав или не?

Найстина ще съм много благодарен на отзовалите се да помогнат на един кандидат ентусиаст диагностик :)
venelek
КОЛЕГА
Posts: 535
Joined: Tue Jan 30, 2007 5:20 pm
Location: Исперих

Post by venelek »

Провери кабелите до ЕКУ-то.
Ползвай някоя програма като АУТОДАТА например,там ги пише тия работи за съпротивления и т.н.
Успех.
cougar
КОЛЕГА
Posts: 52
Joined: Sat Sep 22, 2007 2:55 am

Re: Зов за помощ

Post by cougar »

Колега датчик ABS се мери с осцилоскоп, а съпротивлението на датчика е променливо според температурата колкото загрява съпротивлението намаля, точни стойност изкарай от аутодата или някоя друга програма която имаш, и без да се обиждаш ама нямаш грам основа откъм диагностика за сега , от кои град си колега???
BaHka
КОЛЕГА
Posts: 177
Joined: Sat Jan 12, 2008 2:15 am
Location: Силистра

Re: :)

Post by BaHka »

Колега cougar аз съм си казал, че съм доста бос в тая област, но имам голямо желание да се науча и къде с ваша помощ къде с на някой друг мисля да постигна някви резултати. Аз съм от Силистра. Проблема с Пежото е решен. Оказа се, че е имало още един датчик за температурата,който е няма да казвам къде наврян и който е за лампата на таблото. Буксата му се беше откачила и оттам тия феноменални стойности. Сега всичко е добре и това ми беше първата поправена кола в тази област :). От Силистра съм

П.С. Колега нали затова е този форум за да си помагаме?
cougar
КОЛЕГА
Posts: 52
Joined: Sat Sep 22, 2007 2:55 am

Re: :)

Post by cougar »

Естествено ,че е за това форума колега :) , скоро ли си купи техниката , FSA-то на какви пари ти излезе ? иначе добре си се насочил към БОШ като техника, има справочници за всички датчици и примерните осцилограми как трябва да изглеждат и начина на измерване ,вземи един такъв ще ти помогне в началото
stefan
Posts: 3
Joined: Sat Mar 25, 2006 6:20 pm
Location: София

Re: Зов за помощ

Post by stefan »

Имам спомен, че някои ECU -та "на контакт" не показват реалните стойности , а фабрично зададени стартови стойности
Dago
Posts: 21
Joined: Thu Nov 03, 2005 8:37 pm
Location: Варна

Re: Зов за помощ

Post by Dago »

Така е.Като например Алфа 156. При подаден контакт показва -33 градуса,като запали всичко си идва на мястото.
Life is a bitch,get over it!
Aleksandrov
Posts: 9
Joined: Sat Sep 16, 2006 10:31 am
Location: София
Contact:

Re: Зов за помощ

Post by Aleksandrov »

Да но при пежо на контакт стойностите са си реални
Теория-това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика-това е, когато всичко работи, но не знаеш защо.
Ние съчетаваме теорията с практиката - Нищо не работи и не знаем защо!!!
Dago
Posts: 21
Joined: Thu Nov 03, 2005 8:37 pm
Location: Варна

Re: Зов за помощ

Post by Dago »

Aleksandrov wrote:Да но при пежо на контакт стойностите са си реални
При почти всички автомобили,когато си на контакт и се свържеш с компа,ти показва реални стойности.Алфа 156 за температура на водата показва -33 градуса(май и за въздуха),когато си на контакт.След като запали си показва реални стойности.Давам я като пример за изключение.
Life is a bitch,get over it!
BaHka
КОЛЕГА
Posts: 177
Joined: Sat Jan 12, 2008 2:15 am
Location: Силистра

Re: Зов за помощ

Post by BaHka »

Днес дойде една Лагуна за диагностика на АБС-а. Закачам я уж както трябва, прочетох грешките на двг-то и като се опитах АБС-а неможах да го прочета. Изписва "Не е намерена система" и отдолу още 3 системи "ревервни", но като се опитам да вляза в тях и изписва, че връзката се е разпаднала.И да е на контакт пробвах и да не е на контакт пробвах но безуспешно. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Благодаря на отзовалите се!!!
YuliGeorgiev
КОЛЕГА
Posts: 60
Joined: Mon Feb 12, 2007 8:12 pm
Location: Varna

Re: Зов за помощ

Post by YuliGeorgiev »

В пакета ти на KTS-а отключен ли ти е ABS-а?
А и все пак KTS-а не е всесилен. :(
hristo
КОЛЕГА
Posts: 121
Joined: Sun Jun 05, 2005 6:43 pm
Location: София, Картроник ЕООД
Contact:

Re: Зов за помощ

Post by hristo »

В Рено много често ми се случва да има проблем с комуникацията с блока на АВС.Първото нещо което правя е да почистя куплунга на АБС, ако и след това не става опитвам да се свържа дирекно от куплунга на АВС през К-линията.
На лагуната са избрали много подходящо място за АБС :lol: :lol: :lol:
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
VOLUMAX
КОЛЕГА
Posts: 222
Joined: Thu Jan 19, 2006 9:25 pm
Location: РУСЕ
Contact:

Re: Зов за помощ

Post by VOLUMAX »

hristo wrote: На лагуната са избрали много подходящо място за АБС :lol: :lol: :lol:
Да стига да нямаш проблеми с челните стойки :lol: :lol: :lol:
КТМ is the BEST fuck the rest !
BaHka
КОЛЕГА
Posts: 177
Joined: Sat Jan 12, 2008 2:15 am
Location: Силистра

Re: Зов за помощ

Post by BaHka »

Колеги, днес дойде при мен една Корса Б 2000 година 1.2 16V за диагностика. Даде ми грешка "Р1405 Електроагнитен клапан за рециркулация на отработените газове" (дано да не греша). Доколкото ми е известно трябва да го отворя и да го почистя от нагар-а тоя клапан или греша? Има ли някаква особеност и дали е от него проблема? Приемам всякакви насоки. Благодаря ви предварително!!!
automax
КОЛЕГА
Posts: 175
Joined: Sun May 07, 2006 6:04 pm

Re: Зов за помощ

Post by automax »

почисти.
Post Reply