въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by ivanovbg »

Някой знае ли с колко градуса трябва да е изместен ъгъла на запалване при студен двигател?И дали трябва да е в плюс или в минус?Нещо не можах да намеря инфо по въпроса :oops:Ако има и инфо и за корекцията по температура на въздуха ще съм много благодарен!
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
veli
КОЛЕГА
Posts: 58
Joined: Wed Apr 09, 2008 12:42 am
Location: Хасково

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by veli »

Компенсирането на по-бавното горене,вътрешното съпротивление(сили на триене),по лошото смесообразуване вследствие на нискатата изпаряемост при по-ниски температури,налага повишаването на ъгъла на изпреварване на запалването и обогатяване на ГВС!
renene
КОЛЕГА
Posts: 303
Joined: Sun Mar 23, 2008 6:43 pm
Location: люлин 2

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by renene »

Според мене трябва да имаш предвид времето на впръскване при студен двигател,то е няколко пъти повече
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by ivanovbg »

veli wrote:Компенсирането на по-бавното горене,вътрешното съпротивление(сили на триене),по лошото смесообразуване вследствие на нискатата изпаряемост при по-ниски температури,налага повишаването на ъгъла на изпреварване на запалването и обогатяване на ГВС!
и аз така мисля че би трябвало ,ама ако имаш някаква литература да прочетем че в старите учебници не пише?Но пък по богата смес гори по бързо ,а при по голямо натоварване-било вътрешно или външно аванса трябва да се намали.Пък старите лади и москвичи с по малък аванс палеха перфектно.А ми е интересно и как зависи аванса на загрял мотор от температурата на въздуха?Трудно ми е да се ориентирам по картите за температурните корекции.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by ivanovbg »

renene wrote:Според мене трябва да имаш предвид времето на впръскване при студен двигател,то е няколко пъти повече
Интересува ме аванса само и как се променя със загряването -към увеличаване или намаляване
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
venelek
КОЛЕГА
Posts: 535
Joined: Tue Jan 30, 2007 5:20 pm
Location: Исперих

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by venelek »

Закачи една кола студина,на актуални стойности гледай температура двигател и аванс и проблема ти е решен.Така ще предобиеш и представа с колко се променя.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by ivanovbg »

venelek wrote:Закачи една кола студина,на актуални стойности гледай температура двигател и аванс и проблема ти е решен.Така ще предобиеш и представа с колко се променя.
Гледах ама както сравнявам с стробоскопа е различно :|

по голям на актуални на празен ход но и оборотите са по високи - по стробоскоп при тия обороти на загряла кола е по малък от колкото на топла
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
venelek
КОЛЕГА
Posts: 535
Joined: Tue Jan 30, 2007 5:20 pm
Location: Исперих

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by venelek »

ivanovbg wrote:
venelek wrote:Закачи една кола студина,на актуални стойности гледай температура двигател и аванс и проблема ти е решен.Така ще предобиеш и представа с колко се променя.
Гледах ама както сравнявам с стробоскопа е различно :|

по стробоскоп при тия обороти на загряла кола е по малък от колкото на топла
То и на актуални трябва да е така
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
renene
КОЛЕГА
Posts: 303
Joined: Sun Mar 23, 2008 6:43 pm
Location: люлин 2

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by renene »

ivanovbg wrote:
veli wrote:Компенсирането на по-бавното горене,вътрешното съпротивление(сили на триене),по лошото смесообразуване вследствие на нискатата изпаряемост при по-ниски температури,налага повишаването на ъгъла на изпреварване на запалването и обогатяване на ГВС!
и аз така мисля че би трябвало ,ама ако имаш някаква литература да прочетем че в старите учебници не пише?Но пък по богата смес гори по бързо ,а при по голямо натоварване-било вътрешно или външно аванса трябва да се намали.Пък старите лади и москвичи с по малък аванс палеха перфектно.А ми е интересно и как зависи аванса на загрял мотор от температурата на въздуха?Трудно ми е да се ориентирам по картите за температурните корекции.
Спроред мен се покриват донякъде при студен двигател единица обем въздух не би трябвало де е равно на същия обем при триисет градуса повече.Следователно и температурата на въздуха може да е тема за размисъл и за влиянието върху аванса.Като обхванеш всички фактори за обтимална горивна смес ще получиш една добра карта за един двигател :idea: После остава да разбереш дали е по добра от оригинала .
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
gt40
КОЛЕГА
Posts: 388
Joined: Mon Oct 13, 2008 7:06 pm
Location: София

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by gt40 »

На много коли в лайв данните излиза аванса. Симулираш му различни ECT и IAT стойности и ще получиш отговора.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by ivanovbg »

gt40 wrote:На много коли в лайв данните излиза аванса. Симулираш му различни ECT и IAT стойности и ще получиш отговора.
Това е трудния начин.IAT корекцията според това което съм намерил и прочел работи само в режим на големите натоварвания и трябва да го качвам на дино.Навсякъде намирам инфо кога работи ,а никъде как.Симулацията на ECT когато стопли колата ще ми я дави и мапа ще се побърква,пак няма да съм сигурен.Просто търся литература.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
sporttech
КОЛЕГА
Posts: 77
Joined: Tue May 05, 2009 12:56 pm
Location: Прага
Contact:

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by sporttech »

.... различно е колега .... най-общо .... двигател , който "иска" 10 градуса на празен ход , работи по-стабилно ако му добавиш още 5 градуса при температура около 0-та ..... иначе каквото и да правиш със сместта се получава онова специфично "забиване" като ритнеш газта .... като при прекалено малък аванс ....
.... като ти дойде някой опел с Delco компютър светни му аванса на студено и ще видиш .... при тях разликите обикновено са много големи ....
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ

Post by ivanovbg »

sporttech wrote:.... различно е колега .... най-общо .... двигател , който "иска" 10 градуса на празен ход , работи по-стабилно ако му добавиш още 5 градуса при температура около 0-та ..... иначе каквото и да правиш със сместта се получава онова специфично "забиване" като ритнеш газта .... като при прекалено малък аванс ....
.... като ти дойде някой опел с Delco компютър светни му аванса на студено и ще видиш .... при тях разликите обикновено са много големи ....
аз карам опел с Мултек и затова питам :lol:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Post Reply