след смяна ЕЦУ VectraB

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Locked
waseko
КОЛЕГА
Posts: 391
Joined: Tue Feb 26, 2008 7:43 pm
Location: гр.Пловдив

след смяна ЕЦУ VectraB

Post by waseko »

Автомобила е 2001,Z18XE блок-GM 09158689 ,
Immo2
Понеже липсваше управление на едно от крачетата на блока-бобина смених ЕЦУ с втора употреба-клиента го донесе,свалено от същия модел.Програмирах хибрида към Иммо системата ,колата запали и се установи такъв проблем:
Педала на газта не работи-моторния блок записва високи входове и на двата сензора за позиция на потенциометрите на педала(Р1120,Р1122)както и форсиран празен ходот елецтронния контрол на дросела(Р1550),оборотите се държат постоянни-около 1450 и още една -висок вход температурен датчик(Р0115).Тези проблеми и грешки съответно са постоянни и автомобила не ги е имал преди.Колата е междинка,навява ме на мисълта че софта в моторния може да не е същия.Някой има ли идеи как може да се реши проблема.Ако трябва да се препрограмира с какво евентуално да се чете и запише,не съм отварял ЕЦУ и дали това ще реши проблема-примерно ако кача дънпа от стария комп.Ще съм благодрен на всяко мнение.Поздрави
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: след смяна ЕЦУ VectraB

Post by bobolin4o »

На мен пък ми прилича на липса на маса на проблемните звена...
Провери с мултицета, и ако е така, знаеш какво да правиш.
Казвам го това, защото съм имал случай с дебитомер - нямаше маса за захранването му... всички маси за датчици са директно от корпуса на компа към съответните крачета, през тънки алуминиеви проводници.
TuningMaster Image
0887 704 900
waseko
КОЛЕГА
Posts: 391
Joined: Tue Feb 26, 2008 7:43 pm
Location: гр.Пловдив

Re: след смяна ЕЦУ VectraB

Post by waseko »

Днес имах малко време за колата,та-на куплунга на сензора за педала ма газта захранванията бяха наред,но наистина обратните връзки към маса липсваха.Възела за управление на дросела се оказа ок,две захранвания,две маси и сигнал има правилен а и като пуснах на педала масички,не записваше грешката в дросела.Явно и температурен датчяик не разпознава по тая причина,не съм проверил-пак дава висок вход.Приреснява ме друго:със стария комп идентефицираше код Z18XE a сега Z18 XE1,пък и има една разлика в цифрите на блока единия е GM 09 158 689 S 01 002 09,а другия GM 09 158 689 S 01 002 08,освен това в иммо-то записва В3059-липса отговор от ЕЦУ,но колата пали,в моторния няма никакви грешки,свързани с имото,ключа е правилно препрограмиран.Няколко пъти успешно ресетнах компа и програмиорах към иммо,но си остава грешката.Ако има идеи,може и на лично,благодаря.Поздрави
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: след смяна ЕЦУ VectraB

Post by ivanovbg »

Еми май отговора е във въпроса-това за друга разпиновка блок и ... търси друг.
Не се занимавай да търсиш под вола теле
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
waseko
КОЛЕГА
Posts: 391
Joined: Tue Feb 26, 2008 7:43 pm
Location: гр.Пловдив

Re: след смяна ЕЦУ VectraB

Post by waseko »

Забравил съм да пиша ,че е за ключ-понеже разпиновката не отговаряше,успях да докарам управление на електронния педал,но се случваше след 4-5 паления пак да става неуправляем и така реших да погледна стария комп-но според мен не ставаше за ремонт-беше умрял драйвера на крайния транзистор за тази бобина.Така поръчах трети комп,но с досущ еднакви означения и колата си заработи перфектно.Поздрави
Locked