Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигател

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигател

Post by steich »

Здравейте. Имам един много досаден проблем с моя автомобил който е Peugeot 307 1.6 16v с NFU двигател. От няколко месеца се мъча да открия причината за проблема ми но не мога да открия такава. Проблемът е в това че в ниските обороти между 1000 и 2500 е много мудна и няма мощност ( признаци подобни на буксуващ съединител ), на по висока предавка и ниски обороти леко тресе ( като детонации ), а преди не беше така. На ниски обороти като че ли прекъсва и придърпва а след 2500 оборота тези признаци почти изчезват. Първоначално проблема беше временен и се оправяше, след което все по често започна да го проявява и последния 1-2 месеца проблема е постоянен. Тъкмо бях решил че проблема е може би в задръстен катализатор и щях да ходя да го махам и ... колата се оправи за половин ден като със магическа пръчка. Направо летеше, перфектна динамика както преди. От 1000 оборота и 1-2-3 предавка с леко чукане на педала и си поемаше нормално без да се тормози. Проблема е или контактен или някой датчик според мен ( най-вероятно в запалването ). На диагностика няма никаква грешка в който и да е от модулите. Сменени са свещи 2 пъти, датчкик на хол за всеки случай, комплект съединител, направени са проби с друг МАП, бобина, електрическа дроселова клапа ( правено е зануляване на аутоадаптивните стойности ), показанията на ламбда сондите и температурния датик са в норма, проверено е зацепването на ангренажа и компресията ... мога да пропускам нещо което съм правил или пробвал. На празен ход оборотите са равномерни около 750. Проблемът е по малко изразен на студен двигател и като загрее като че ли се засилва. Забравих да спомена че колата има ГИ но проблема е и на газ и на бензин, а когато се оправи всичко е наред и при двата вида гориво. Вече се изчерпах от към евентуални причини ( освен проблем в ЕКУ-то ) за този проблем и бих бил благодарен на каквито и да е насоки от по опитните колеги. Ако някой реши че може да се справи със проблема съм готов да си заплатя за труда. Благодаря предварително.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by ivanovbg »

Повдигачи или клапани според мене.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
dyaneff
КОЛЕГА
Posts: 252
Joined: Sat Mar 06, 2010 5:31 pm
Location: Долни Чифлик

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by dyaneff »

Един манометър във всмукателният колектор ще покаже дали са клапани или взема въздух след дросела.
Kosaca
КОЛЕГА
Posts: 31
Joined: Sun Oct 17, 2010 4:24 pm
Location: Italy,Villarica

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by Kosaca »

Тои спомена че е мерил компресия ако е така и налягането на студен мотор на 4-те цилиндъра е еднакъво и не е много малко изключваме клапани,повдигачи(да не се подава по-високо налягане на масло и да оставя отворен клапан),гарнитура между два цилиндъра или проблем н цилндро буталната група.Ако и на топъл мотор налягането е еднакво и не много ниско пак не е мотора проблем.Вярно има ГИ но само за метана важеше че изгарят клапаните въпреки че аз съмо сменял и на една Астра само на бензин карана :lol: .И тези компелекти свещи днес не знаеш какво купуваш вече.
тел. 003593209333963

Skype- lada_japan,rusia
rockton
КОЛЕГА
Posts: 596
Joined: Tue May 27, 2008 7:29 am
Location: Захарна Фабрика

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by rockton »

Kosaca wrote::lol: .И тези компелекти свещи днес не знаеш какво купуваш вече.
-Знае се!...-Никога Бош!!! :mrgreen: -Винаги Денсо за да нямаш проблеми! :idea:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by ivanovbg »

Аз също така се мъчих с една 307-ца на 60000км само на бензин.Отвреме на време записваше мистфаери ,но рядко.Компресията беше изрядна.Накрая не я оправих аз,човека беше ходил другаде,но дойде и ми каза.Направо му свалили главата,сменили повдигачите и напаснали клапаните.Иначе проблема ми прилича на бобина,но steich я е сменял. :cry: Пежата си имат и проблеми с инсталацията.Едно пежо306 ми беше дошло с пълно с вода последно гърне с висок разход и мудно в ниските.Проблема се реши с дупка :lol: Можеш да пробваш да го откачиш.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by steich »

Благодаря ви за насоките които ми давате. Ще пробвам и с друга бобина все пак прееди да се свали главата. В сервиза в който мерихме компресията също изразиха мнение че евентуално може да има проблем с клапаните, но някак си не успаха да ме убедят че 100% проблема е там. Компресията е 12/14/14/14 и съответно на първи цилиндър е леко по ниска. Като капнахме малко масло в цилдъра се вдигна до 14, маслото не мърда грам затова предположика че не са сегменти. Има и лека промяна в звука на мотора и това леко "ръмжене" може да е от повдигачи или клапани както казвате, има и леко ( аз го чувам но в сервиза ми казаха че е ок ) притракване на студен мотор. Двигателя има един малко по особен звук когато се настъпи ... все едно съм без въздушен филтър. За свещите слагам само NGK и понеже си помислих да не би да са някакви ментета втория път сложих Denso. Бобината също дава някакъв обратен сигнал към ЕКУ-то за някаква синхронизация та евентуално може и там да има някакъва греда. Все пак пробатра ми бе с друга втора ръка и затова ще пробвам с трета за да изключа проблем от този род. Не е изключено да се стигне и до сваляне на главата но исках първо да изключа проблем от електрониката. Тази разлика в компресията според вас показателна ли е за категоричен проблем в повдигачите и/или клапаните ?
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
Todio
КОЛЕГА
Posts: 568
Joined: Sun Jun 12, 2005 6:39 pm
Location: Асеновград
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by Todio »

Колегата dyaneff по-горе е казал: закачи датчик за пулсациите в смукателя и виж когато прекъсва какво показва. Аз съм имал подобен проблем със спукан клапан. До 60 градуса всичко ОК, после дърво - след като изстине пак ОК. Три дни обикаляхме около колата като голям камък, накрая свалихме главата и пак нищо. Започнахме да пасваме клапани и чак тогава видяхме пукнатина в един от изпускателните клапани.
galin
КОЛЕГА
Posts: 146
Joined: Mon Aug 31, 2009 12:09 am
Location: Бургас

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by galin »

Колега след всичко изброено вече няма какво да му мислиш. Отваряй си мотора и му препасни клапани източи повдигачите и му пъсни едни сегменти за всеки случай. 2 атм. разлика са много. Проблема ти е механичен и е в първи цилиндър наи вероятно в сегментите му, но като се отвори ще се види. Според мен де.
delio
КОЛЕГА
Posts: 252
Joined: Tue May 08, 2007 7:51 pm
Location: on the road
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by delio »

клапан щом всичко друго е ок ако на студено проблема го няма и тези 2бара в минус отваряй главата
Никога не карай по-бързо от колкото може да лети твоят ангел пазител
http://delservice.bg/
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by steich »

Леко развитие по моя проблем. Тази разлика в компресията сигурно си има конкретната причина било то клапани или друго и съответно отражение върху мощността, но нещата малко се пооправиха за момента. По необясним за мен начин се беше затрило конфигурирането т.е. какъв тип скоростна кутия има автомобила, има ли климатик, какъв тип е каталитичната система, има ли круиз контрол, тип алтернатор, има ли АБС и други. След като го конфигурирах ръчно и покарах днес нещата са на път да се оправят, може би е нужна лека адаптация. Ще покарам 2-3 дни за да натрупам малко впечатления и ще споделя. На по-следващ етап ще премахна катализатора ( автомобилът е на 160 000 км ... по километраж, а реални един господ знае ) и някой ден при добро време ще я обезглавя за профилактика. Между другото издирвам да купя емулатор за втората сонда след катализатора, но който взима информация от двете сонди и емулира втората. Надявам се това да е малка светлина в тунела и ако някой има сходен проблем да има едно наум. Благодаря на всички отзовали се.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by ivanovbg »

Като махнеш катализатора,направи една втулка да отдалечиш втората сонда от тръбата.80% от случаите е достатъчно.Ако не се получи тогава се обади.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
steich
КОЛЕГА
Posts: 171
Joined: Tue Nov 22, 2005 5:08 pm
Location: Sofia
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by steich »

Определено има подобрение в динамика и така да се каже педала на газта стана по-чуствителен, но на моменти чуствам че има загуба на мощност причинена от по горните предположения. Ще продължа с изчистването им едно по едно.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ipivan
КОЛЕГА
Posts: 1124
Joined: Wed May 05, 2010 9:03 pm
Location: Плевен

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by ipivan »

Имам един въпрос от любопитство за същия автомобил със същия мотор.
Преди около месец му слагах газ,днес дойде че имаше проблем с бутилката-решен.
Направи ми впечатление че като закачих на диагностика газта на бензин кислородния датчик не работи,държи 0,9В.
На газ работи нормално и сигнала се променя доста чевръсто :lol:
Аз не можах да си обясня защо.
Грешки не записва.
Въпроса ми е как може да се обясни това?

Поздрави!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Post by ivanovbg »

1-вия или 2-рия?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Post Reply