Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигател

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигател

Мнение от steich »

Здравейте. Имам един много досаден проблем с моя автомобил който е Peugeot 307 1.6 16v с NFU двигател. От няколко месеца се мъча да открия причината за проблема ми но не мога да открия такава. Проблемът е в това че в ниските обороти между 1000 и 2500 е много мудна и няма мощност ( признаци подобни на буксуващ съединител ), на по висока предавка и ниски обороти леко тресе ( като детонации ), а преди не беше така. На ниски обороти като че ли прекъсва и придърпва а след 2500 оборота тези признаци почти изчезват. Първоначално проблема беше временен и се оправяше, след което все по често започна да го проявява и последния 1-2 месеца проблема е постоянен. Тъкмо бях решил че проблема е може би в задръстен катализатор и щях да ходя да го махам и ... колата се оправи за половин ден като със магическа пръчка. Направо летеше, перфектна динамика както преди. От 1000 оборота и 1-2-3 предавка с леко чукане на педала и си поемаше нормално без да се тормози. Проблема е или контактен или някой датчик според мен ( най-вероятно в запалването ). На диагностика няма никаква грешка в който и да е от модулите. Сменени са свещи 2 пъти, датчкик на хол за всеки случай, комплект съединител, направени са проби с друг МАП, бобина, електрическа дроселова клапа ( правено е зануляване на аутоадаптивните стойности ), показанията на ламбда сондите и температурния датик са в норма, проверено е зацепването на ангренажа и компресията ... мога да пропускам нещо което съм правил или пробвал. На празен ход оборотите са равномерни около 750. Проблемът е по малко изразен на студен двигател и като загрее като че ли се засилва. Забравих да спомена че колата има ГИ но проблема е и на газ и на бензин, а когато се оправи всичко е наред и при двата вида гориво. Вече се изчерпах от към евентуални причини ( освен проблем в ЕКУ-то ) за този проблем и бих бил благодарен на каквито и да е насоки от по опитните колеги. Ако някой реши че може да се справи със проблема съм готов да си заплатя за труда. Благодаря предварително.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от ivanovbg »

Повдигачи или клапани според мене.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
dyaneff
КОЛЕГА
Мнения: 252
Регистриран на: Съб Мар 06, 2010 5:31 pm
Местоположение: Долни Чифлик

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от dyaneff »

Един манометър във всмукателният колектор ще покаже дали са клапани или взема въздух след дросела.
Kosaca
КОЛЕГА
Мнения: 31
Регистриран на: Нед Окт 17, 2010 4:24 pm
Местоположение: Italy,Villarica

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от Kosaca »

Тои спомена че е мерил компресия ако е така и налягането на студен мотор на 4-те цилиндъра е еднакъво и не е много малко изключваме клапани,повдигачи(да не се подава по-високо налягане на масло и да оставя отворен клапан),гарнитура между два цилиндъра или проблем н цилндро буталната група.Ако и на топъл мотор налягането е еднакво и не много ниско пак не е мотора проблем.Вярно има ГИ но само за метана важеше че изгарят клапаните въпреки че аз съмо сменял и на една Астра само на бензин карана :lol: .И тези компелекти свещи днес не знаеш какво купуваш вече.
тел. 003593209333963

Skype- lada_japan,rusia
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от rockton »

Kosaca написа::lol: .И тези компелекти свещи днес не знаеш какво купуваш вече.
-Знае се!...-Никога Бош!!! :mrgreen: -Винаги Денсо за да нямаш проблеми! :idea:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от ivanovbg »

Аз също така се мъчих с една 307-ца на 60000км само на бензин.Отвреме на време записваше мистфаери ,но рядко.Компресията беше изрядна.Накрая не я оправих аз,човека беше ходил другаде,но дойде и ми каза.Направо му свалили главата,сменили повдигачите и напаснали клапаните.Иначе проблема ми прилича на бобина,но steich я е сменял. :cry: Пежата си имат и проблеми с инсталацията.Едно пежо306 ми беше дошло с пълно с вода последно гърне с висок разход и мудно в ниските.Проблема се реши с дупка :lol: Можеш да пробваш да го откачиш.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от steich »

Благодаря ви за насоките които ми давате. Ще пробвам и с друга бобина все пак прееди да се свали главата. В сервиза в който мерихме компресията също изразиха мнение че евентуално може да има проблем с клапаните, но някак си не успаха да ме убедят че 100% проблема е там. Компресията е 12/14/14/14 и съответно на първи цилиндър е леко по ниска. Като капнахме малко масло в цилдъра се вдигна до 14, маслото не мърда грам затова предположика че не са сегменти. Има и лека промяна в звука на мотора и това леко "ръмжене" може да е от повдигачи или клапани както казвате, има и леко ( аз го чувам но в сервиза ми казаха че е ок ) притракване на студен мотор. Двигателя има един малко по особен звук когато се настъпи ... все едно съм без въздушен филтър. За свещите слагам само NGK и понеже си помислих да не би да са някакви ментета втория път сложих Denso. Бобината също дава някакъв обратен сигнал към ЕКУ-то за някаква синхронизация та евентуално може и там да има някакъва греда. Все пак пробатра ми бе с друга втора ръка и затова ще пробвам с трета за да изключа проблем от този род. Не е изключено да се стигне и до сваляне на главата но исках първо да изключа проблем от електрониката. Тази разлика в компресията според вас показателна ли е за категоричен проблем в повдигачите и/или клапаните ?
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от Todio »

Колегата dyaneff по-горе е казал: закачи датчик за пулсациите в смукателя и виж когато прекъсва какво показва. Аз съм имал подобен проблем със спукан клапан. До 60 градуса всичко ОК, после дърво - след като изстине пак ОК. Три дни обикаляхме около колата като голям камък, накрая свалихме главата и пак нищо. Започнахме да пасваме клапани и чак тогава видяхме пукнатина в един от изпускателните клапани.
galin
КОЛЕГА
Мнения: 146
Регистриран на: Пон Авг 31, 2009 12:09 am
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от galin »

Колега след всичко изброено вече няма какво да му мислиш. Отваряй си мотора и му препасни клапани източи повдигачите и му пъсни едни сегменти за всеки случай. 2 атм. разлика са много. Проблема ти е механичен и е в първи цилиндър наи вероятно в сегментите му, но като се отвори ще се види. Според мен де.
delio
КОЛЕГА
Мнения: 252
Регистриран на: Вто Май 08, 2007 7:51 pm
Местоположение: on the road
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от delio »

клапан щом всичко друго е ок ако на студено проблема го няма и тези 2бара в минус отваряй главата
Никога не карай по-бързо от колкото може да лети твоят ангел пазител
http://delservice.bg/
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от steich »

Леко развитие по моя проблем. Тази разлика в компресията сигурно си има конкретната причина било то клапани или друго и съответно отражение върху мощността, но нещата малко се пооправиха за момента. По необясним за мен начин се беше затрило конфигурирането т.е. какъв тип скоростна кутия има автомобила, има ли климатик, какъв тип е каталитичната система, има ли круиз контрол, тип алтернатор, има ли АБС и други. След като го конфигурирах ръчно и покарах днес нещата са на път да се оправят, може би е нужна лека адаптация. Ще покарам 2-3 дни за да натрупам малко впечатления и ще споделя. На по-следващ етап ще премахна катализатора ( автомобилът е на 160 000 км ... по километраж, а реални един господ знае ) и някой ден при добро време ще я обезглавя за профилактика. Между другото издирвам да купя емулатор за втората сонда след катализатора, но който взима информация от двете сонди и емулира втората. Надявам се това да е малка светлина в тунела и ако някой има сходен проблем да има едно наум. Благодаря на всички отзовали се.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от ivanovbg »

Като махнеш катализатора,направи една втулка да отдалечиш втората сонда от тръбата.80% от случаите е достатъчно.Ако не се получи тогава се обади.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
steich
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:08 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от steich »

Определено има подобрение в динамика и така да се каже педала на газта стана по-чуствителен, но на моменти чуствам че има загуба на мощност причинена от по горните предположения. Ще продължа с изчистването им едно по едно.
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
TEXA NAVIGATOR TXTs Car, Truck, Agri Diagnose
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от ipivan »

Имам един въпрос от любопитство за същия автомобил със същия мотор.
Преди около месец му слагах газ,днес дойде че имаше проблем с бутилката-решен.
Направи ми впечатление че като закачих на диагностика газта на бензин кислородния датчик не работи,държи 0,9В.
На газ работи нормално и сигнала се променя доста чевръсто :lol:
Аз не можах да си обясня защо.
Грешки не записва.
Въпроса ми е как може да се обясни това?

Поздрави!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с динамиката при Peugeot 307 1.6 16v NFU двигате

Мнение от ivanovbg »

1-вия или 2-рия?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Публикувай отговор