Здравейте, колеги, дойде сезона на студените стартове и се почна сериозно Бихте ли споделили кой каква товарна вилка ползва, или други начини за определяне състоянието на акумулатора (това примерно с блокиране на запалването и въртене на стартер доста непрактично ми се струва) ?
Само не разбрах що искаш да дадеш 200лв за добра вилка при условие че за тия пари ще вземеш перфектни ампер клещи и мултицет с много висока точност+двата закона на ом и ще правиш уникална диагностика на цялата пускова система
А повярвай никоя вилка неможе натовари побъркващо акумулатора освен самия стартер с 10 последователни включвания Едно е да искаш 700А за секунди друго е да шашкаш електроните
Поне аз така мисля може и да бъркам.
rangel1 написа:Само не разбрах що искаш да дадеш 200лв за добра вилка при условие че за тия пари ще вземеш перфектни ампер клещи и мултицет с много висока точност+двата закона на ом и ще правиш уникална диагностика на цялата пускова система
А повярвай никоя вилка неможе натовари побъркващо акумулатора освен самия стартер с 10 последователни включвания Едно е да искаш 700А за секунди друго е да шашкаш електроните
Поне аз така мисля може и да бъркам.
Според мен за да се провери акумулатора трябва да разполагаш с що годе еталонно съпротивление (товар).Тъкмо затова е товарната вилка.Не мисля че стартер с разбити втулки отговаря на това.
Голяма част от вас забравят че колата идва при нас топла
Акумулатора е възбуден и евентуално няма да е точна оценката с товарната вилка. Основното е интерпретацията на оплакването на клиента,проверка с амперклещите на тока на стартера, зареждането и консумацията на заключения автомобил. Също така и нивото на електролит в акумулатора и неговата гъстота(ако е възможно де). Да не кажа че последното е най важно за оценка на състоянието на акумулатора и никаква товарна вилка не може да ме убеди в противното. Почти всеки уред за измерване на антифриза има и скала за гъстотата на акумулаторната киселина.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Основното според мен е както казва ivanovbg е изслушването на клиента.Консумацията на ток също е важна.Относно гъстотата на електролит не съм много съгласен с него.Ако акумулатора е купен като нов от клиента и му е сипвана само дестилирана вода гъстотата може да е някакъв критерий.Но при прекъснала клетка гъстота има а акумулатора е негоден.Затова изпитването под товар си остава най-точния начин за моментното състояние на акумулатора.Казвам моментно защото при стар акумулатор или замърсен електролит може при мерене с товарна вилка всичко да е добре и след престой на колата от няколко дни тя да не може да запали.Същото важи и за повишена консумация на ток.
Ок, съгласен съм с вас, никога не съм бил привърженик на уреди тип "шарено-светкащо-можещо-всичко-чудо" , просто ми беше интересно как определяте състоянието на акумулатора, а товарна вилка няма да си купя. То е ясно, че за да разберем акумулатора ли е проблемът за студения старт трябва да го мерим на студено.
За да не задавам сега още глупави въпроси, ше помисля малко и ше поровя по темата, а ако не намеря отговори пак ше пиша, гледам че стана дискусия.
За да се провери що годе състоянието на акумулатора от човек непрофесионалист и без никакви уреди може да направи следното:1Оглежда клемите на акумулатора и при необходимост ги зачиства.2Отвиват се капачките и видимо се проверява нивото на електролита и състоянието на активната маса.Така както са отвити капачките опитва да завърти на стартер.Ако плафона в купето изгасне и от акумулатора се отделя неприятна миризма значи има прекъснала клетка и акумулатора е за смяна.Но за по сигурно понеже не са най евтини акумулаторите може да опитате да запалите колата с акумулатор от комшията чиято кола пали.Ако пък не се случва нищо видимо с акумулатора при завъртане на стартер се наблюдават лампите на маслото и зареждането.Ако при завъртане на стартер изгасват а лампата на плафона продължава да свети най-вероятно е прекъсната или окислена масата към двигатела.Ако всичко е наред при зареден акумулатор се пали колата десетина пъти .Ако запали добре значи акумулатора е годен.За завишена консумация на ток без уред няма как да проверите.При съмнение откачете една от клемите на акумулатора и опитайте да запалите на другата сутрин.Ако колата запали прегледайте за нещо включено в нея .Преди да решите да вземете акумулатор се посъветвайте със майстор а не с търговец.И избягвайте акумулатори от МЕТРО /КАУФЛАНД/И ТН. Много са стари.Не палете цигара и стойте на безопасно разстояние от тях защото газът отделен при зареждането е експлозивен.
mitkohamar написа:Професионалиста първо трябва да използва главата си .Уредите са само една патерица.Е вярно е че без нея неможе.
Значи захапваш кабела и казваш колко е тока,пипаш с два пръста и исписваш напрежението
Аве смешник .....................................................
Що бе Рангеле, прав си е човека. Аз 80% от проблените ги решавам по дедукция,19% по интуиция и само 1% с уреди. Няма всяка крушка да меря с уред, само защото съм професионалист.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67