Товарна вилка за акумулатори

- скенери<br>
- осцилоскопи<br>
- газоанализатори<br>
- мултиметри<br>
- други
MKuzev
КОЛЕГА
Posts: 37
Joined: Sun Mar 16, 2008 1:31 am
Location: София

Товарна вилка за акумулатори

Post by MKuzev »

Здравейте, колеги, дойде сезона на студените стартове и се почна сериозно :lol: Бихте ли споделили кой каква товарна вилка ползва, или други начини за определяне състоянието на акумулатора (това примерно с блокиране на запалването и въртене на стартер доста непрактично ми се струва) ?

Има доста китайски кутийки за малко пари на пазара, гледам че и (почти) български има... Въпросът е кое ше върши коректно работа, дълго време? Просто устройство е, ама все пак да питам.
- http://akumulatori.bg/category_products.pcgi?cat_id=237 - тука са по-евтини от сайта на производителя :lol:
- http://shop.autoexpressbg.com/electrika ... 8997e1c71c ;
- http://niteh.com/images/pdf_p/Bulletin_3.pdf - същото, ама по-скъпо
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by rangel1 »

Само не разбрах що искаш да дадеш 200лв за добра вилка при условие че за тия пари ще вземеш перфектни ампер клещи и мултицет с много висока точност+двата закона на ом и ще правиш уникална диагностика на цялата пускова система :?:
А повярвай никоя вилка неможе натовари побъркващо акумулатора освен самия стартер с 10 последователни включвания :idea: Едно е да искаш 700А за секунди друго е да шашкаш електроните :idea:
Поне аз така мисля може и да бъркам.
elteh
Posts: 4
Joined: Sat Oct 24, 2009 6:06 pm

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by elteh »

rangel1 wrote:Само не разбрах що искаш да дадеш 200лв за добра вилка при условие че за тия пари ще вземеш перфектни ампер клещи и мултицет с много висока точност+двата закона на ом и ще правиш уникална диагностика на цялата пускова система :?:
А повярвай никоя вилка неможе натовари побъркващо акумулатора освен самия стартер с 10 последователни включвания :idea: Едно е да искаш 700А за секунди друго е да шашкаш електроните :idea:
Поне аз така мисля може и да бъркам.
Пиши на кирилица!!!
Модератор
mitkohamar
Posts: 7
Joined: Mon Feb 25, 2008 3:01 am

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by mitkohamar »

Според мен за да се провери акумулатора трябва да разполагаш с що годе еталонно съпротивление (товар).Тъкмо затова е товарната вилка.Не мисля че стартер с разбити втулки отговаря на това.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by ivanovbg »

Голяма част от вас забравят че колата идва при нас топла :lol:
Акумулатора е възбуден и евентуално няма да е точна оценката с товарната вилка. Основното е интерпретацията на оплакването на клиента,проверка с амперклещите на тока на стартера, зареждането и консумацията на заключения автомобил. Също така и нивото на електролит в акумулатора и неговата гъстота(ако е възможно де). Да не кажа че последното е най важно за оценка на състоянието на акумулатора и никаква товарна вилка не може да ме убеди в противното. Почти всеки уред за измерване на антифриза има и скала за гъстотата на акумулаторната киселина.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by rangel1 »

Колега иванов ти не разбрали че трябва товарна вилка бе :lol: Ами ако са разбити втулките как ще прецениш акумулацията А :?: :lol: :lol: :lol:
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by ivanovbg »

Еми аз слагам малко ампери на клещите и тогава :lol: :lol: :lol:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
mitkohamar
Posts: 7
Joined: Mon Feb 25, 2008 3:01 am

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by mitkohamar »

Основното според мен е както казва ivanovbg е изслушването на клиента.Консумацията на ток също е важна.Относно гъстотата на електролит не съм много съгласен с него.Ако акумулатора е купен като нов от клиента и му е сипвана само дестилирана вода гъстотата може да е някакъв критерий.Но при прекъснала клетка гъстота има а акумулатора е негоден.Затова изпитването под товар си остава най-точния начин за моментното състояние на акумулатора.Казвам моментно защото при стар акумулатор или замърсен електролит може при мерене с товарна вилка всичко да е добре и след престой на колата от няколко дни тя да не може да запали.Същото важи и за повишена консумация на ток.
MKuzev
КОЛЕГА
Posts: 37
Joined: Sun Mar 16, 2008 1:31 am
Location: София

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by MKuzev »

Ок, съгласен съм с вас, никога не съм бил привърженик на уреди тип "шарено-светкащо-можещо-всичко-чудо" , просто ми беше интересно как определяте състоянието на акумулатора, а товарна вилка няма да си купя. То е ясно, че за да разберем акумулатора ли е проблемът за студения старт трябва да го мерим на студено.

За да не задавам сега още глупави въпроси, ше помисля малко и ше поровя по темата, а ако не намеря отговори пак ше пиша, гледам че стана дискусия.
mitkohamar
Posts: 7
Joined: Mon Feb 25, 2008 3:01 am

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by mitkohamar »

За да се провери що годе състоянието на акумулатора от човек непрофесионалист и без никакви уреди може да направи следното:1Оглежда клемите на акумулатора и при необходимост ги зачиства.2Отвиват се капачките и видимо се проверява нивото на електролита и състоянието на активната маса.Така както са отвити капачките опитва да завърти на стартер.Ако плафона в купето изгасне и от акумулатора се отделя неприятна миризма значи има прекъснала клетка и акумулатора е за смяна.Но за по сигурно понеже не са най евтини акумулаторите може да опитате да запалите колата с акумулатор от комшията чиято кола пали.Ако пък не се случва нищо видимо с акумулатора при завъртане на стартер се наблюдават лампите на маслото и зареждането.Ако при завъртане на стартер изгасват а лампата на плафона продължава да свети най-вероятно е прекъсната или окислена масата към двигатела.Ако всичко е наред при зареден акумулатор се пали колата десетина пъти .Ако запали добре значи акумулатора е годен.За завишена консумация на ток без уред няма как да проверите.При съмнение откачете една от клемите на акумулатора и опитайте да запалите на другата сутрин.Ако колата запали прегледайте за нещо включено в нея .Преди да решите да вземете акумулатор се посъветвайте със майстор а не с търговец.И избягвайте акумулатори от МЕТРО /КАУФЛАНД/И ТН. Много са стари.Не палете цигара и стойте на безопасно разстояние от тях защото газът отделен при зареждането е експлозивен.
dyaneff
КОЛЕГА
Posts: 252
Joined: Sat Mar 06, 2010 5:31 pm
Location: Долни Чифлик

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by dyaneff »

mitkohamar wrote:За да се провери що годе състоянието на акумулатора от човек непрофесионалист ....

А професионалиста просто използва измервателни уреди.
mitkohamar
Posts: 7
Joined: Mon Feb 25, 2008 3:01 am

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by mitkohamar »

Професионалиста първо трябва да използва главата си .Уредите са само една патерица.Е вярно е че без нея неможе.
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by rangel1 »

mitkohamar wrote:Професионалиста първо трябва да използва главата си .Уредите са само една патерица.Е вярно е че без нея неможе.
Значи захапваш кабела и казваш колко е тока,пипаш с два пръста и исписваш напрежението :lol: :lol: :lol:
Аве смешник .....................................................
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by ivanovbg »

Що бе Рангеле, прав си е човека. Аз 80% от проблените ги решавам по дедукция,19% по интуиция и само 1% с уреди. Няма всяка крушка да меря с уред, само защото съм професионалист.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
big30
Posts: 13
Joined: Sun Feb 03, 2008 1:22 pm

Re: Товарна вилка за акумулатори

Post by big30 »

аз ползвам вилка на факом,ме ме подведе никога
Post Reply