Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Незнам дали е точно за тук темата, но ако трябва я преместете където трябва...
Въпроса ми е за ЕКУ-то на въпросния Форд.
Оригиналния е дефектирал вследствие на удар.
Не управлява регулатора на помпата и дюзите иначе се чете и не записва грешки
Номера му е 0281011701.
Донесоха ми друг, за който ме увериха че е от същия автомобил.
Приех го на доверие.
Номера му е 0281012486.
Прехвърлих всичко на новия (софт и имо) и вече се появи проблема.
Колата тръгва да върти на стартер, вдига налягане в рейката, има управление на дюзите и в един момент стартера прекъсва заедно с импулсите на дюзите за около секунда и след това отново се появява, но колата не пали. Да отбележа, че прекъсва управлението на релето на стартера откъм ЕКУ-то. Ако го пусна принудително да върти
започва да припушва бяло от ауспуха и аха да запали, ама не. На живи данни няма синхронизация и като го задържа повече на стартер или на "спрей" записва грешка в датчика на разпределителния вал. Датчика е сменен,кабелите до ЕКУ проверени, агренажа е проверен, включително и веригата м/у валовете - всичко си е на място...
Други грешки не записва, освен за подгревни свещи , ама това мисля не е важно в случая.
След като се поразрових за новия комп. установих, че май е за 109 к.с. версията.
Обаче според схемите дето имам не виждам разлика в изводите. и в ел.инсталацията.
Малко дълго стана, ама по-кратко не мога да го обясня.
Давайте някакви идеи...
Въпроса ми е за ЕКУ-то на въпросния Форд.
Оригиналния е дефектирал вследствие на удар.
Не управлява регулатора на помпата и дюзите иначе се чете и не записва грешки
Номера му е 0281011701.
Донесоха ми друг, за който ме увериха че е от същия автомобил.
Приех го на доверие.
Номера му е 0281012486.
Прехвърлих всичко на новия (софт и имо) и вече се появи проблема.
Колата тръгва да върти на стартер, вдига налягане в рейката, има управление на дюзите и в един момент стартера прекъсва заедно с импулсите на дюзите за около секунда и след това отново се появява, но колата не пали. Да отбележа, че прекъсва управлението на релето на стартера откъм ЕКУ-то. Ако го пусна принудително да върти
започва да припушва бяло от ауспуха и аха да запали, ама не. На живи данни няма синхронизация и като го задържа повече на стартер или на "спрей" записва грешка в датчика на разпределителния вал. Датчика е сменен,кабелите до ЕКУ проверени, агренажа е проверен, включително и веригата м/у валовете - всичко си е на място...
Други грешки не записва, освен за подгревни свещи , ама това мисля не е важно в случая.
След като се поразрових за новия комп. установих, че май е за 109 к.с. версията.
Обаче според схемите дето имам не виждам разлика в изводите. и в ел.инсталацията.
Малко дълго стана, ама по-кратко не мога да го обясня.
Давайте някакви идеи...
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Виж за разлика в шайбите (положение на датчиците или положение на маркерите за ГМТ спрямо двата модела).
Успех!
Успех!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Свери софта за всеки случай. http://dox.bg/files/dw?a=c470262548
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Благодаря за съветите.
За софта - пробвах с два различни и с двата се държи по един и същи начин...
Ааа ... забравих нещо интересно - ако няма налягане в рейла (отвивам една тръбичка на дюза) не си изключва стартера...
За софта - пробвах с два различни и с двата се държи по един и същи начин...
Ааа ... забравих нещо интересно - ако няма налягане в рейла (отвивам една тръбичка на дюза) не си изключва стартера...
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Като пусне няколко импулса към дюзите и си мисли че е запалил и гаси стартера.
А компресия мери ли? Прилича на механичен проблем щом пуши а не пали. Значи впръсква. Задай си въпроса от какво не пали:гориво- има,свещи?,компресия?...ред на впръскване? След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.
А компресия мери ли? Прилича на механичен проблем щом пуши а не пали. Значи впръсква. Задай си въпроса от какво не пали:гориво- има,свещи?,компресия?...ред на впръскване? След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.
Последно промяна от ivanovbg на Пон Ное 21, 2011 10:53 pm, променено общо 1 път.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Ами и аз в това се усъмних (свръхналягане), щото като въртя повече време найстина прави пикове в налягането. Обаче не знам на какво се дължи.
Много ме озадачава поведението на управлението стартера - ако задържа ключа след като прекъсне, след секунда се включва отново и съответно някой път се случва да чукне зъб с/у зъб с венеца. Не ми се вярва това да е фабрично софтуерно решение за защита...
Компресия не е мерена, но на спрей работи нормално. Дюзите клиента си ги носи на проверка и са му казали, че са наред.
Лошото е, че колата е нов внос и въобще незнам какво е правено и сменявано по нея в чужбина. По състоянието и опитите за ремонт на компа, мисля че колегите там са били доста "смели".
Много ме озадачава поведението на управлението стартера - ако задържа ключа след като прекъсне, след секунда се включва отново и съответно някой път се случва да чукне зъб с/у зъб с венеца. Не ми се вярва това да е фабрично софтуерно решение за защита...
Компресия не е мерена, но на спрей работи нормално. Дюзите клиента си ги носи на проверка и са му казали, че са наред.
Лошото е, че колата е нов внос и въобще незнам какво е правено и сменявано по нея в чужбина. По състоянието и опитите за ремонт на компа, мисля че колегите там са били доста "смели".
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
А инсталацията беше ли прекъсната някъде? Разменени дюзи?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Не няма прекъсване.
Разменени какво имаш предвид - електрически ли? Ако е това няма шанс щото снопа си е подреден и няма как да размениш буксите.
Разменени какво имаш предвид - електрически ли? Ако е това няма шанс щото снопа си е подреден и няма как да размениш буксите.
Удара не е толкова сериозен - мотора не е засегнат просто компа е бил на "неподходящо" място . Синхронизация и диагностиката си казва, че няма...След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
виж тук http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=3655
Макар че щом пуска дюзите....но знае ли човек
Макар че щом пуска дюзите....но знае ли човек
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 603
- Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
При Fорд има система PATS тя гаси и стартера . Как прехвърли мото ? При инициализация на модул форда взема под внимание номера на модула . Но за мене щом гаси релето на стартера (което се управлява от PATS ) има проблем с инициализирането на модула или по точно другoто ECU.
best regards
best regards
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Пробвах два варианта да прехвърля софтуера -
1.всичко с БДМ
2.флаша през ОБД а епрома на програматора
И в двата случая се държи еднакво.
Освен това си направих и друг опит - оригиналния софт от новото ЕКУ със записа от стария епром 95160 - отново си разпознава имото и отново се държи по същия начин
или поне не записва грешка свързана с него.
Другата важна подробност (която открих случайно), е че гаси стартера само когато вдигне налягане в рейката. Ако отвия тръбичка на някоя дюза мога да въртя докато падне акумулатора.
1.всичко с БДМ
2.флаша през ОБД а епрома на програматора
И в двата случая се държи еднакво.
Освен това си направих и друг опит - оригиналния софт от новото ЕКУ със записа от стария епром 95160 - отново си разпознава имото и отново се държи по същия начин
или поне не записва грешка свързана с него.
Другата важна подробност (която открих случайно), е че гаси стартера само когато вдигне налягане в рейката. Ако отвия тръбичка на някоя дюза мога да въртя докато падне акумулатора.
Последно промяна от Ilko на Вто Ное 22, 2011 11:43 pm, променено общо 1 път.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Като отвиеш дюзата не качва налягане и върти цялото време за да качи. Като спре стартера пада налягането ако държиш на стартер пак се включва. Днес го пробвах на едно мондео със такъв двигател. Като запалеше развивах дюза за да загасне, а един колега държеше ключа на стартер. Патса спира въобще стартера, а не го гаси като върти.ivanovbg написа:Като пусне няколко импулса към дюзите и си мисли че е запалил и гаси стартера.
След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 603
- Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Интересно . В таблото можеш ли да влезеш и да видиш дали има проблеми . Там е PATS.
best regards
best regards
Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.
Аха.
Записва грешка "кан ресивър ерор" U1900.
Това си го записваше и със старото и с новото ЕКУ.
Обаче не мисля, че има връзка с имото. Пробвах нарочно с грешен запис в 95160 и тогава си записва грешка за иммо, но не мога да я цитирам по памет.
П.П. Сега се сетих - нещо от рода на "грешна кодова дума" буквално, ама нали знаете че различните диагностики си описват грешката различно. Обаче кода на грешката си отговаряше на неразпознато ЕКУ пък даже и на дисплея на таблото си го изписваше.
П.П.1 Ако мислите че има някакво значение - еърбеците предните са излезли...
Записва грешка "кан ресивър ерор" U1900.
Това си го записваше и със старото и с новото ЕКУ.
Обаче не мисля, че има връзка с имото. Пробвах нарочно с грешен запис в 95160 и тогава си записва грешка за иммо, но не мога да я цитирам по памет.
П.П. Сега се сетих - нещо от рода на "грешна кодова дума" буквално, ама нали знаете че различните диагностики си описват грешката различно. Обаче кода на грешката си отговаряше на неразпознато ЕКУ пък даже и на дисплея на таблото си го изписваше.
П.П.1 Ако мислите че има някакво значение - еърбеците предните са излезли...