Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
Ilko
КОЛЕГА
Posts: 247
Joined: Sat Oct 17, 2009 10:33 pm
Location: Монтана

Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by Ilko »

Незнам дали е точно за тук темата, но ако трябва я преместете където трябва...
Въпроса ми е за ЕКУ-то на въпросния Форд.
Оригиналния е дефектирал вследствие на удар.
Не управлява регулатора на помпата и дюзите иначе се чете и не записва грешки
Номера му е 0281011701.

Донесоха ми друг, за който ме увериха че е от същия автомобил.
Приех го на доверие.
Номера му е 0281012486.
Прехвърлих всичко на новия (софт и имо) и вече се появи проблема.
Колата тръгва да върти на стартер, вдига налягане в рейката, има управление на дюзите и в един момент стартера прекъсва заедно с импулсите на дюзите за около секунда и след това отново се появява, но колата не пали. Да отбележа, че прекъсва управлението на релето на стартера откъм ЕКУ-то. Ако го пусна принудително да върти
започва да припушва бяло от ауспуха и аха да запали, ама не. На живи данни няма синхронизация и като го задържа повече на стартер или на "спрей" записва грешка в датчика на разпределителния вал. Датчика е сменен,кабелите до ЕКУ проверени, агренажа е проверен, включително и веригата м/у валовете - всичко си е на място...
Други грешки не записва, освен за подгревни свещи , ама това мисля не е важно в случая.

След като се поразрових за новия комп. установих, че май е за 109 к.с. версията.
Обаче според схемите дето имам не виждам разлика в изводите. и в ел.инсталацията.

Малко дълго стана, ама по-кратко не мога да го обясня.
Давайте някакви идеи...
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by bobolin4o »

Виж за разлика в шайбите (положение на датчиците или положение на маркерите за ГМТ спрямо двата модела).
Успех!
TuningMaster Image
0887 704 900
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by ivanovbg »

Свери софта за всеки случай. http://dox.bg/files/dw?a=c470262548
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Ilko
КОЛЕГА
Posts: 247
Joined: Sat Oct 17, 2009 10:33 pm
Location: Монтана

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by Ilko »

Благодаря за съветите.
За софта - пробвах с два различни и с двата се държи по един и същи начин...
Ааа ... забравих нещо интересно - ако няма налягане в рейла (отвивам една тръбичка на дюза) не си изключва стартера...
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by ivanovbg »

Като пусне няколко импулса към дюзите и си мисли че е запалил и гаси стартера.
А компресия мери ли? Прилича на механичен проблем щом пуши а не пали. Значи впръсква. Задай си въпроса от какво не пали:гориво- има,свещи?,компресия?...ред на впръскване? След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.
Last edited by ivanovbg on Mon Nov 21, 2011 10:53 pm, edited 1 time in total.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Ilko
КОЛЕГА
Posts: 247
Joined: Sat Oct 17, 2009 10:33 pm
Location: Монтана

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by Ilko »

Ами и аз в това се усъмних (свръхналягане), щото като въртя повече време найстина прави пикове в налягането. Обаче не знам на какво се дължи.
Много ме озадачава поведението на управлението стартера - ако задържа ключа след като прекъсне, след секунда се включва отново и съответно някой път се случва да чукне зъб с/у зъб с венеца. Не ми се вярва това да е фабрично софтуерно решение за защита...
Компресия не е мерена, но на спрей работи нормално. Дюзите клиента си ги носи на проверка и са му казали, че са наред.


Лошото е, че колата е нов внос и въобще незнам какво е правено и сменявано по нея в чужбина. По състоянието и опитите за ремонт на компа, мисля че колегите там са били доста "смели".
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by ivanovbg »

А инсталацията беше ли прекъсната някъде? Разменени дюзи?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Ilko
КОЛЕГА
Posts: 247
Joined: Sat Oct 17, 2009 10:33 pm
Location: Монтана

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by Ilko »

Не няма прекъсване.
Разменени какво имаш предвид - електрически ли? Ако е това няма шанс щото снопа си е подреден и няма как да размениш буксите.
След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях
Удара не е толкова сериозен - мотора не е засегнат просто компа е бил на "неподходящо" място :lol: . Синхронизация и диагностиката си казва, че няма...
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by ivanovbg »

виж тук http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=3655
Макар че щом пуска дюзите....но знае ли човек :lol:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
mitko
КОЛЕГА
Posts: 603
Joined: Sat Dec 10, 2005 4:35 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by mitko »

При Fорд има система PATS тя гаси и стартера . Как прехвърли мото ? При инициализация на модул форда взема под внимание номера на модула . Но за мене щом гаси релето на стартера (което се управлява от PATS ) има проблем с инициализирането на модула или по точно другoто ECU.

best regards
Ilko
КОЛЕГА
Posts: 247
Joined: Sat Oct 17, 2009 10:33 pm
Location: Монтана

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by Ilko »

Пробвах два варианта да прехвърля софтуера -
1.всичко с БДМ
2.флаша през ОБД а епрома на програматора
И в двата случая се държи еднакво.
Освен това си направих и друг опит - оригиналния софт от новото ЕКУ със записа от стария епром 95160 - отново си разпознава имото и отново се държи по същия начин
или поне не записва грешка свързана с него.
Другата важна подробност (която открих случайно), е че гаси стартера само когато вдигне налягане в рейката. Ако отвия тръбичка на някоя дюза мога да въртя докато падне акумулатора.
Last edited by Ilko on Tue Nov 22, 2011 11:43 pm, edited 1 time in total.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by ivanovbg »

ivanovbg wrote:Като пусне няколко импулса към дюзите и си мисли че е запалил и гаси стартера.
След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.
Като отвиеш дюзата не качва налягане и върти цялото време за да качи. Като спре стартера пада налягането ако държиш на стартер пак се включва. Днес го пробвах на едно мондео със такъв двигател. Като запалеше развивах дюза за да загасне, а един колега държеше ключа на стартер. Патса спира въобще стартера, а не го гаси като върти.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
mitko
КОЛЕГА
Posts: 603
Joined: Sat Dec 10, 2005 4:35 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by mitko »

Интересно . В таблото можеш ли да влезеш и да видиш дали има проблеми . Там е PATS.

best regards
Ilko
КОЛЕГА
Posts: 247
Joined: Sat Oct 17, 2009 10:33 pm
Location: Монтана

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Post by Ilko »

Аха.
Записва грешка "кан ресивър ерор" U1900.
Това си го записваше и със старото и с новото ЕКУ.
Обаче не мисля, че има връзка с имото. Пробвах нарочно с грешен запис в 95160 и тогава си записва грешка за иммо, но не мога да я цитирам по памет.

П.П. Сега се сетих - нещо от рода на "грешна кодова дума" буквално, ама нали знаете че различните диагностики си описват грешката различно. Обаче кода на грешката си отговаряше на неразпознато ЕКУ пък даже и на дисплея на таблото си го изписваше.
П.П.1 Ако мислите че има някакво значение - еърбеците предните са излезли...
Post Reply