Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4
Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4
Колеги последната седмица ме съсипват коли с неясни проблеми.
Идва рено меган за диагностика - питам клиента оплаквания? - нямам. Просто да я 'видим'
Закачам колата помни датчик колянов вал, трия паля ,не го помни повече.
След 10 минути стоене колата не пали - въртя около 20 секунди ясно е че няма да пали. Закачам помни датчика, не мерих сигнал направо го смених с нов, грешката се изтри викам си - ок.
Постоя още 10 минути пак същата работа не пали и помни датчика , вече го закачих и започнах да изследвам проблема с осцилоскопа , когато не прави проблема сигнала е добър стандартен индуктивен датчик с 2 кабела. Но когато не пали по сигнала има много смущения едни пикове от по 10 волта които са навсякъде преди и след истинския сигнал.
Пуснах нови кабели от компа до датчика ,нова маса към мотора (за проба иначе падове на напрежение - няма). - няма ефект колата пали добре когато не прави проблема и в един момент спира да пали -появяват се пиковете по сигнала.
Огледах маховика през дупката на датчика - наред е.
Другото неясно е че като има пиковете по сигнала и не пали , ако върнеш ключа веднага след като не пали и направиш втори опит запалва от раз и няма пикове.
Ориентирах се към стартер, свързах +са с отделен акумулатор и разкачих стандартния + от стартера само, а масите общи на двата към мотора.
Пиковете пак ги има . И като направи проблема не пали.
Утре свалям стартера и ще купя екраниран кабел да пробвам с него.
Със сигурност проблема няма нищо общо с въздух в системата.
Ако имате предложения моля споделете ги.
Идва рено меган за диагностика - питам клиента оплаквания? - нямам. Просто да я 'видим'
Закачам колата помни датчик колянов вал, трия паля ,не го помни повече.
След 10 минути стоене колата не пали - въртя около 20 секунди ясно е че няма да пали. Закачам помни датчика, не мерих сигнал направо го смених с нов, грешката се изтри викам си - ок.
Постоя още 10 минути пак същата работа не пали и помни датчика , вече го закачих и започнах да изследвам проблема с осцилоскопа , когато не прави проблема сигнала е добър стандартен индуктивен датчик с 2 кабела. Но когато не пали по сигнала има много смущения едни пикове от по 10 волта които са навсякъде преди и след истинския сигнал.
Пуснах нови кабели от компа до датчика ,нова маса към мотора (за проба иначе падове на напрежение - няма). - няма ефект колата пали добре когато не прави проблема и в един момент спира да пали -появяват се пиковете по сигнала.
Огледах маховика през дупката на датчика - наред е.
Другото неясно е че като има пиковете по сигнала и не пали , ако върнеш ключа веднага след като не пали и направиш втори опит запалва от раз и няма пикове.
Ориентирах се към стартер, свързах +са с отделен акумулатор и разкачих стандартния + от стартера само, а масите общи на двата към мотора.
Пиковете пак ги има . И като направи проблема не пали.
Утре свалям стартера и ще купя екраниран кабел да пробвам с него.
Със сигурност проблема няма нищо общо с въздух в системата.
Ако имате предложения моля споделете ги.
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
направи профилактика на стартера и ще видиш как пали имал съм същия проблем
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Я го виж този клеморед как е и го емулирай за проба.Имал съм случай докато още маховика развърта мотора и върна ключа пали-като е на стартер не!А иначе ако захранването на стартера минава близо до кабела на CrPS може и да го бъгва .Имаше писано от някой колега.
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
В този случаи изключвам клемореда защото ктс-а остава вързан и чете оборотите докато прави проблема а тях ги няма. и сигнала е прецакан , иначе пусках нови калбели далече от стартера ама не се оправи. Утре свалям стартера за ревизия и купувам екраниран кабел.
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Стартер!,скоро имах случай с Лагуна със същия мотор.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Стартера е сменен с нов , проблема продължава ,по сигнала се образуват пикове когато не пали. пускаx нов екраниран кабел но няма ефект. Eто снимка на сигнала когато не пали.
Електроника?
Uploaded with ImageShack.us
Електроника?
Uploaded with ImageShack.us
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Сложи паралелно на двата сигнални кабела на датчика едно съпротивление да кажем 1-1,5 килоома и докладвай!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Другия край на масата на двигателя ли го слагаш или това е сигнала м/у двата кабела?
Предполагам гнила маса.
Предполагам гнила маса.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Това е с нови кабели масата на датчика е на мотора вързана там е и осцилоскопа, тук датчика е разкачен от електрониката и меря само него. Утре ще пробвам с резистор , ако остане време защото одеве ми донесоха комп+ключ + транспондер за пробата.
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
С нов стартер + резистор+ екраниран кабел. Проблема остава за сега.
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Schaden Motorsteuergerät
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
O.E.Motorsport - tuning & innovation
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Имах такова Рено 1 седмица ми разсказа играта със подобен проблем бяха му пуснали директен кабел от датчика към компа с нов стартер но китайски рециклиран въртеше видимо добре.С 2 акумулатора винаги палеше но с единия храня само отделно стартера с другия всичко останало .Като ги вържа паралелно не пали отделно винаги палеше.Смених ново масло викам може да е гъсто нямаше ефект.Сложих нов датчик кол.вал няма резултат.Смених компа обучих го същата работа.Голям едец.От многото въртене и от колеги преди мене стартера след 10 секунда започна да върти по бавно.Забелязох че когато авансатора издава звук преди да завъртя палеше когато не издаде не пали .Пуснах ново реле за захранване на компа не помогна викам захранването пада на компа и не чете датчика.Откачих подгрева да не гълта и събаря тока на акумулатора за проба взе че стартера затегна ядосах се.Един колега имаше оригинален стартер Валео мисля обслужен смених го и колата се оправи дори със слаб акумулатор палеше така че може колегите да са прави както казва и Преско.Успех:)
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
С нов стартер е точно по тази причина и аз връзвах отделни акумулатори и пусках кабели и екранирани дори и куп други глупусти каквото се сетиш и няма ефект. Имах електроника втора ръка но без бси-то и не можах дая отключа но като въртях с нея пак имаше пикове но не съм палил. Идната седмица се ориентирам към екуто.
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
Със втора употреба стартер колата пали базупречно и пикове почти няма. Оказа се че новият бил евтин най-вероятно кофти рециклаж.
Проблема е решен
Проблема е решен
Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5
При мен минах през същия път,нов датчик ,комп ,нова инсталация, приближване на датчика до маховика,реле директно хранещо дизел компа,ново масло ,нов рециклиран стартер.Накрая с стартер 2 употреба обслужен заспа значи да си правим изводите колеги:)