Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4

Post by Sofeto »

Колеги последната седмица ме съсипват коли с неясни проблеми.

Идва рено меган за диагностика - питам клиента оплаквания? - нямам. Просто да я 'видим'

Закачам колата помни датчик колянов вал, трия паля ,не го помни повече.

След 10 минути стоене колата не пали - въртя около 20 секунди ясно е че няма да пали. Закачам помни датчика, не мерих сигнал направо го смених с нов, грешката се изтри викам си - ок.

Постоя още 10 минути пак същата работа не пали и помни датчика , вече го закачих и започнах да изследвам проблема с осцилоскопа , когато не прави проблема сигнала е добър стандартен индуктивен датчик с 2 кабела. Но когато не пали по сигнала има много смущения едни пикове от по 10 волта които са навсякъде преди и след истинския сигнал.

Пуснах нови кабели от компа до датчика ,нова маса към мотора (за проба иначе падове на напрежение - няма). - няма ефект колата пали добре когато не прави проблема и в един момент спира да пали -появяват се пиковете по сигнала.

Огледах маховика през дупката на датчика - наред е.

Другото неясно е че като има пиковете по сигнала и не пали , ако върнеш ключа веднага след като не пали и направиш втори опит запалва от раз и няма пикове.

Ориентирах се към стартер, свързах +са с отделен акумулатор и разкачих стандартния + от стартера само, а масите общи на двата към мотора.

Пиковете пак ги има . И като направи проблема не пали.

Утре свалям стартера и ще купя екраниран кабел да пробвам с него.

Със сигурност проблема няма нищо общо с въздух в системата.
Ако имате предложения моля споделете ги.
ico001
КОЛЕГА
Posts: 44
Joined: Mon Jan 18, 2010 1:50 am
Location: Червен бряг

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by ico001 »

направи профилактика на стартера и ще видиш как пали имал съм същия проблем :wink:
rudoni
КОЛЕГА
Posts: 779
Joined: Wed Aug 24, 2011 8:40 pm
Location: Крумовград

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by rudoni »

Я го виж този клеморед как е и го емулирай за проба.Имал съм случай докато още маховика развърта мотора и върна ключа пали-като е на стартер не!А иначе ако захранването на стартера минава близо до кабела на CrPS може и да го бъгва .Имаше писано от някой колега.
С нами Бог!

0886 224486
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by Sofeto »

В този случаи изключвам клемореда защото ктс-а остава вързан и чете оборотите докато прави проблема а тях ги няма. и сигнала е прецакан , иначе пусках нови калбели далече от стартера ама не се оправи. Утре свалям стартера за ревизия и купувам екраниран кабел.
presko79
КОЛЕГА
Posts: 528
Joined: Mon Mar 02, 2009 9:08 pm
Location: gabrovo

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by presko79 »

Стартер!,скоро имах случай с Лагуна със същия мотор.
Бензина е за измиване на дизелови части.
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by Sofeto »

Стартера е сменен с нов , проблема продължава ,по сигнала се образуват пикове когато не пали. пускаx нов екраниран кабел но няма ефект. Eто снимка на сигнала когато не пали.

Електроника?

Image

Uploaded with ImageShack.us
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by bobolin4o »

Сложи паралелно на двата сигнални кабела на датчика едно съпротивление да кажем 1-1,5 килоома и докладвай! :wink:
TuningMaster Image
0887 704 900
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by ivanovbg »

Другия край на масата на двигателя ли го слагаш или това е сигнала м/у двата кабела?
Предполагам гнила маса.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by Sofeto »

Това е с нови кабели масата на датчика е на мотора вързана там е и осцилоскопа, тук датчика е разкачен от електрониката и меря само него. Утре ще пробвам с резистор , ако остане време защото одеве ми донесоха комп+ключ + транспондер за пробата.
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by Sofeto »

С нов стартер + резистор+ екраниран кабел. Проблема остава за сега.
oem
КОЛЕГА
Posts: 290
Joined: Fri Jul 23, 2010 11:53 am
Location: Горна Оряховица

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by oem »

Schaden Motorsteuergerät :)
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
stoqn
КОЛЕГА
Posts: 88
Joined: Sat May 21, 2011 10:13 pm
Location: Добрич

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by stoqn »

Имах такова Рено 1 седмица ми разсказа играта със подобен проблем бяха му пуснали директен кабел от датчика към компа с нов стартер но китайски рециклиран въртеше видимо добре.С 2 акумулатора винаги палеше но с единия храня само отделно стартера с другия всичко останало .Като ги вържа паралелно не пали отделно винаги палеше.Смених ново масло викам може да е гъсто нямаше ефект.Сложих нов датчик кол.вал няма резултат.Смених компа обучих го същата работа.Голям едец.От многото въртене и от колеги преди мене стартера след 10 секунда започна да върти по бавно.Забелязох че когато авансатора издава звук преди да завъртя палеше когато не издаде не пали .Пуснах ново реле за захранване на компа не помогна викам захранването пада на компа и не чете датчика.Откачих подгрева да не гълта и събаря тока на акумулатора за проба взе че стартера затегна ядосах се.Един колега имаше оригинален стартер Валео мисля обслужен смених го и колата се оправи дори със слаб акумулатор палеше така че може колегите да са прави както казва и Преско.Успех:)
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by Sofeto »

С нов стартер е точно по тази причина и аз връзвах отделни акумулатори и пусках кабели и екранирани дори и куп други глупусти каквото се сетиш и няма ефект. Имах електроника втора ръка но без бси-то и не можах дая отключа но като въртях с нея пак имаше пикове но не съм палил. Идната седмица се ориентирам към екуто.
Sofeto
КОЛЕГА
Posts: 109
Joined: Fri Oct 12, 2012 7:34 pm
Location: Стара Загора

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by Sofeto »

Със втора употреба стартер колата пали базупречно и пикове почти няма. Оказа се че новият бил евтин най-вероятно кофти рециклаж.

Проблема е решен
stoqn
КОЛЕГА
Posts: 88
Joined: Sat May 21, 2011 10:13 pm
Location: Добрич

Re: Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5

Post by stoqn »

При мен минах през същия път,нов датчик ,комп ,нова инсталация, приближване на датчика до маховика,реле директно хранещо дизел компа,ново масло ,нов рециклиран стартер.Накрая с стартер 2 употреба обслужен заспа значи да си правим изводите колеги:)
Post Reply