Интересен случай с PEUGEOT 307

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
Post Reply
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by gergesevlievo »

Случаят е следния;идва при мен 307 16клапана с неработещи 2 и 3 цилиндри До тук добре,ясно,почти съм 99 проценте сигурен за бобинния блок.Понеже е скъпичък и за да станат процентите 100 реших за проба да монтиром 2 отделни бобини (мисля че са от MITSUBISHI).Резултатът-неработещи 1-ви и 4-ти цилиндри.А ако може някой да даде разумно обяснение ?!? Между другото забравих да спомена че между бобинния блок и компа има един четвърти неизвестен за мен кабел.
traqnsavov
КОЛЕГА
Posts: 350
Joined: Wed Jul 22, 2009 5:01 pm
Location: Варна

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by traqnsavov »

два съседни когато не работят най често е от смучене на въздух от смукателните колектори...
Или издухана гарнитура между два цилиндъра..

Пробвай първо измери компресия, това е най елементарното..
Защото аз имам две бобини в сервиза, който съм ги копувал, поради недоглеждане на елементарни нещица.
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by gergesevlievo »

Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
dent
КОЛЕГА
Posts: 169
Joined: Wed Jul 02, 2008 11:47 am

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by dent »

gergesevlievo wrote:Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
1 и 2 крачета са сигнала от комутатора, 4 е АСС+12В, а 3 връща напрежение от 4 към ECU-то през изправителен диод (по неясни за мен причини :oops: )
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by rangel1 »

Според мен от неясния кабел ЕКУ следи какво става в бубината нали всички искате като закачите скенера да се вижда всичко хората мислят и по тоя въпрос и след време ще го постигнат и тогава най добрия ще бъде този който е платил за добър уред добра цена нали това е мечтата на всеки диагностик закачаш и всичко виждаш даже не трябва да си размърдаш и сивото чудо в главата :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by gergesevlievo »

Работя с РРS 2000 ?!?Мерих и на повредената и на новата бобина-няма никаква галванична връзка на това краче с останалите.И какво накара компа да подаде импулси само на единия канал?Още нещо,разменях двата канала и въпреки логиката,вместо да започне да гърми-мотора си работеше спокойно на същите 1 и 4 цилиндри
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by bobolin4o »

dent wrote:
gergesevlievo wrote:Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
1 и 2 крачета са сигнала от комутатора, 4 е АСС+12В, а 3 връща напрежение от 4 към ECU-то през изправителен диод (по неясни за мен причини :oops: )
Преди време, поради некадърност, си играх и подадох обратно напрежение и въпросният диод изпуши (буквално), от диод стана проводник...
Разчовърках заливката, отсякох го със секачките и колата си заработи нормално, без да вади грешка по въпроса.
Така и не се постарах да разбера за к'ъв х*й е сложен тоя диод ...
TuningMaster Image
0887 704 900
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by rangel1 »

Айде и мойта теория не вярна явно и за какво е това чудо да го е...а :oops: :oops: :oops:
tlt
Posts: 18
Joined: Mon Apr 27, 2009 2:25 pm

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by tlt »

Предполагам,че диода е обратно свързан към захранването на бобината и
служи за "гасене" на електродвижещото напрежение на самоиндукция,което е
с обратен поляритет.
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by gergesevlievo »

Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
bobolin4o
КОЛЕГА
Posts: 1720
Joined: Thu Oct 13, 2005 9:15 pm
Location: Велико Търново
Contact:

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by bobolin4o »

gergesevlievo wrote:Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
Излиза, че онзи екземпляр, дето съм го прецакал, е минал в режим 2x2 дюзи. Що ли не изрева тогава?
TuningMaster Image
0887 704 900
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by gergesevlievo »

Тази информация е от сигурен източник.А ти сигурен ли си , че твоят случай и бил сNFU?
rangel1
КОЛЕГА
Posts: 630
Joined: Mon Apr 20, 2009 6:36 pm
Location: Русе

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by rangel1 »

gergesevlievo wrote:Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
И тази идея ми е доста съмнителна абе няма ли някой такава бобина да я разфасова да видим
кво има вътре :roll: :roll: :roll:За да стане това което колегата обяснява в бобината сигурно има някой друг микропроцесор а не кондензатори :lol: :lol: :lol:
gergesevlievo
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Sun Nov 15, 2009 11:39 am
Location: Севлиево

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307

Post by gergesevlievo »

Утре ще я рпазчопля и ще пиша,но ако имаше някакви електронни компоненти вътре все щеше да има някаква галванична връзка между това краче и останалите или към маса?
Post Reply