Интересен случай с PEUGEOT 307
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Интересен случай с PEUGEOT 307
Случаят е следния;идва при мен 307 16клапана с неработещи 2 и 3 цилиндри До тук добре,ясно,почти съм 99 проценте сигурен за бобинния блок.Понеже е скъпичък и за да станат процентите 100 реших за проба да монтиром 2 отделни бобини (мисля че са от MITSUBISHI).Резултатът-неработещи 1-ви и 4-ти цилиндри.А ако може някой да даде разумно обяснение ?!? Между другото забравих да спомена че между бобинния блок и компа има един четвърти неизвестен за мен кабел.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
два съседни когато не работят най често е от смучене на въздух от смукателните колектори...
Или издухана гарнитура между два цилиндъра..
Пробвай първо измери компресия, това е най елементарното..
Защото аз имам две бобини в сервиза, който съм ги копувал, поради недоглеждане на елементарни нещица.
Или издухана гарнитура между два цилиндъра..
Пробвай първо измери компресия, това е най елементарното..
Защото аз имам две бобини в сервиза, който съм ги копувал, поради недоглеждане на елементарни нещица.
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
1 и 2 крачета са сигнала от комутатора, 4 е АСС+12В, а 3 връща напрежение от 4 към ECU-то през изправителен диод (по неясни за мен причиниgergesevlievo написа:Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Според мен от неясния кабел ЕКУ следи какво става в бубината нали всички искате като закачите скенера да се вижда всичко хората мислят и по тоя въпрос и след време ще го постигнат и тогава най добрия ще бъде този който е платил за добър уред добра цена нали това е мечтата на всеки диагностик закачаш и всичко виждаш даже не трябва да си размърдаш и сивото чудо в главата
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Работя с РРS 2000 ?!?Мерих и на повредената и на новата бобина-няма никаква галванична връзка на това краче с останалите.И какво накара компа да подаде импулси само на единия канал?Още нещо,разменях двата канала и въпреки логиката,вместо да започне да гърми-мотора си работеше спокойно на същите 1 и 4 цилиндри
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Преди време, поради некадърност, си играх и подадох обратно напрежение и въпросният диод изпуши (буквално), от диод стана проводник...dent написа:1 и 2 крачета са сигнала от комутатора, 4 е АСС+12В, а 3 връща напрежение от 4 към ECU-то през изправителен диод (по неясни за мен причиниgergesevlievo написа:Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.)
Разчовърках заливката, отсякох го със секачките и колата си заработи нормално, без да вади грешка по въпроса.
Така и не се постарах да разбера за к'ъв х*й е сложен тоя диод ...
TuningMaster ![Изображение](http://brainiac.free.bg/Alfa.gif)
0887 704 900
![Изображение](http://brainiac.free.bg/Alfa.gif)
0887 704 900
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Айде и мойта теория не вярна явно и за какво е това чудо да го е...а
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Предполагам,че диода е обратно свързан към захранването на бобината и
служи за "гасене" на електродвижещото напрежение на самоиндукция,което е
с обратен поляритет.
служи за "гасене" на електродвижещото напрежение на самоиндукция,което е
с обратен поляритет.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Излиза, че онзи екземпляр, дето съм го прецакал, е минал в режим 2x2 дюзи. Що ли не изрева тогава?gergesevlievo написа:Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
TuningMaster ![Изображение](http://brainiac.free.bg/Alfa.gif)
0887 704 900
![Изображение](http://brainiac.free.bg/Alfa.gif)
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Тази информация е от сигурен източник.А ти сигурен ли си , че твоят случай и бил сNFU?
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
И тази идея ми е доста съмнителна абе няма ли някой такава бобина да я разфасова да видимgergesevlievo написа:Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
кво има вътре
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Утре ще я рпазчопля и ще пиша,но ако имаше някакви електронни компоненти вътре все щеше да има някаква галванична връзка между това краче и останалите или към маса?