Page 1 of 1
Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Tue Nov 24, 2009 10:13 am
by gergesevlievo
Случаят е следния;идва при мен 307 16клапана с неработещи 2 и 3 цилиндри До тук добре,ясно,почти съм 99 проценте сигурен за бобинния блок.Понеже е скъпичък и за да станат процентите 100 реших за проба да монтиром 2 отделни бобини (мисля че са от MITSUBISHI).Резултатът-неработещи 1-ви и 4-ти цилиндри.А ако може някой да даде разумно обяснение ?!? Между другото забравих да спомена че между бобинния блок и компа има един четвърти неизвестен за мен кабел.
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Tue Nov 24, 2009 7:11 pm
by traqnsavov
два съседни когато не работят най често е от смучене на въздух от смукателните колектори...
Или издухана гарнитура между два цилиндъра..
Пробвай първо измери компресия, това е най елементарното..
Защото аз имам две бобини в сервиза, който съм ги копувал, поради недоглеждане на елементарни нещица.
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Wed Nov 25, 2009 9:27 am
by gergesevlievo
Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Wed Nov 25, 2009 5:12 pm
by dent
gergesevlievo wrote:Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
1 и 2 крачета са сигнала от комутатора, 4 е АСС+12В, а 3 връща напрежение от 4 към ECU-то през изправителен диод (по неясни за мен причини

)
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Wed Nov 25, 2009 5:31 pm
by rangel1
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Wed Nov 25, 2009 6:12 pm
by gergesevlievo
Работя с РРS 2000 ?!?Мерих и на повредената и на новата бобина-няма никаква галванична връзка на това краче с останалите.И какво накара компа да подаде импулси само на единия канал?Още нещо,разменях двата канала и въпреки логиката,вместо да започне да гърми-мотора си работеше спокойно на същите 1 и 4 цилиндри
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Wed Nov 25, 2009 9:36 pm
by bobolin4o
dent wrote:gergesevlievo wrote:Подмених бобината с нова и всичко е О К И все пак как работи това чудо,за какво е този четвъртият кабел?Вижте схемата -мотор NFU! Явно в този блок освен 2 бобини има и още нещо.
1 и 2 крачета са сигнала от комутатора, 4 е АСС+12В, а 3 връща напрежение от 4 към ECU-то през изправителен диод (по неясни за мен причини

)
Преди време, поради некадърност, си играх и подадох обратно напрежение и въпросният диод изпуши (буквално), от диод стана проводник...
Разчовърках заливката, отсякох го със секачките и колата си заработи нормално, без да вади грешка по въпроса.
Така и не се постарах да разбера за к'ъв х*й е сложен тоя диод ...
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Thu Nov 26, 2009 7:38 pm
by rangel1
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Thu Nov 26, 2009 9:21 pm
by tlt
Предполагам,че диода е обратно свързан към захранването на бобината и
служи за "гасене" на електродвижещото напрежение на самоиндукция,което е
с обратен поляритет.
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Fri Nov 27, 2009 3:25 pm
by gergesevlievo
Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Fri Nov 27, 2009 5:12 pm
by bobolin4o
gergesevlievo wrote:Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
Излиза, че онзи екземпляр, дето съм го прецакал, е минал в режим 2x2 дюзи. Що ли не изрева тогава?
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Fri Nov 27, 2009 6:04 pm
by gergesevlievo
Тази информация е от сигурен източник.А ти сигурен ли си , че твоят случай и бил сNFU?
Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Fri Nov 27, 2009 6:15 pm
by rangel1
gergesevlievo wrote:Реших да си изясня нещата докрай.Ето информацията която открих:по неизвестния кабел компа следял пробивното напрежение респективно кой цилиндър е в работен цикъл.Според мен в бобинния блок има два кондензатора свързани към двата канала и четвъртия извод за обратна връзка.При развъртане на двигателя пробно компа пуска импулси и на двете бобини,разбира кой цилиндър е сгъстил и чак тогава започва да подрежда дюзите.Затова този мотор няма датчик за положението на разпр.вал.Звучи почти като фантастека!
И тази идея ми е доста съмнителна абе няма ли някой такава бобина да я разфасова да видим
кво има вътре

За да стане това което колегата обяснява в бобината сигурно има някой друг микропроцесор а не кондензатори

Re: Интересен случай с PEUGEOT 307
Posted: Fri Nov 27, 2009 7:06 pm
by gergesevlievo
Утре ще я рпазчопля и ще пиша,но ако имаше някакви електронни компоненти вътре все щеше да има някаква галванична връзка между това краче и останалите или към маса?