Page 1 of 1
Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 9:28 pm
by NOname
Бях обещал да пусна един клип в една вече заключена тема (common rail), ето го и него:
http://www.youtube.com/watch?v=6fAnytMttXU
За лошото качество се извинявам, но нямаше време за изкуство.
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 9:34 pm
by ivanovbg
Прав си.Извинявай.Тук поне можеш да си вземеш думите назад

Доста си се потрудил.Браво!!!

След като разбираш толкова от електроника ще ти дам по перспективна идея-Да се направи такова устройство с което да се измерва реалния ъгъл на изпреварване при бензин и дизел-комънрейл .Примерно от датчика на коляновия вал и по сигнала от първа дюза(свещ).Може и за обикновен дизел чрез пиезо датчик.И да го показва в цифров вид а не чрез стробоскоп и да не чете ъгъла от компа,да работи както с датчик на хол така и със 60-2 зъба.

Може и ако има 4-5 входа да прави и някъкъв пауър баланс на цилиндрите

Примерно и аз мога да се включа в такава разработка с инфо , хардуер и тест .Със софта по тези пикчета не ме бива много.Или пък бих си платил за такъв готов.
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 9:49 pm
by NOname
Още веднъж се извинявам, но разговора на тема дали такова устройство има почва у нас вече го водихме и резултата беше заключена тема. Убедителна молба към тези, които смятат, че това е загуба на време да не си го губят тук.
- Да с устройството се проверява дали дюзите пръскат.
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 10:45 pm
by sporttech
.... а не може ли да се направи с електрическа помпа ?
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 10:46 pm
by ivanovbg
sporttech wrote:.... а не може ли да се направи с електрическа помпа ?
За 1000 бара?Скъпо

Отдавна съм го обмислял.Тук съм писал за това
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f= ... a&start=45
Колега,а какво ще кажеш за погорната идея?С тази техника ще можем по лесно да центроваме помпите,да откриваме грешки в зацепването на ангренажа,да видиме кой цилиндър работи с намалена мощност или прекъсва при ралични обороти и защо.
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 11:02 pm
by NOname
"Или пък бих си платил за такъв"
Виж темата "common rail" и там имаше хора, които твърдяха същото, но в момента в който видяха работещо устройство се загубиха някъде. Добре, че електрониката ми е хоби а не си вадя хляба с нея защото щях да умра от глад.
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 11:08 pm
by ivanovbg
NOname wrote:"Или пък бих си платил за такъв"
Виж темата "common rail" и там имаше хора, които твърдяха същото, но в момента в който видяха работещо устройство се загубиха някъде. Добре, че електрониката ми е хоби а не си вадя хляба с нея защото щях да умра от глад.
Нали се разбрахме да не обсъждаме тая тема. Ако си навит да направя една примерна блок схема,да видиш какво можеш да направиш по въпроса и колко ще ми струва.После ако ми изнася-

капаро и ми я правиш.Какво ще кажеш?Много от хората в предишната тема не бяха наясно какво ще може да прави това устройство и какво искат от него,докато аз съм наясно какво искам,за какво ще ми послужи и каква ще ми е ползата от него.Имам и много подобни идеи и за други помагалки които не зависят от марките на колите и са със реални ползи.Ако си навит може да минем и на лични съобщения

Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sat Feb 06, 2010 11:44 pm
by sporttech
.... що бе ... една помпа от моргата и рейка пак от там ... и електромотор ..... всъщност колко мощност харчат тия помпи ?
.... иначе за комутатора .... незнам .... всеки си има методи .... не че съм голям специалист по дизелите , но и според мен комън рейлите имат достатъчно добри възможности за самодиагностика ..... като добавим и елементарната проверка на обратното гориво , ми се струва достатъчно за да се диагностицира проблем в дюзите ...... от там нататък си има сервизи/хора , които се занимават с проверка/ремонт .....
.... а за това с дачика на коляновия вал .... проблема е , че трябва за всеки двигател да знаеш ъгъла на датчика и на дупката спрямо ГМТ .... останалото е софтуер ....
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 12:06 am
by ivanovbg
както казах със софта не се справям

А с 60-2 зъба на всички май е eднакъв.Новите всички са 60-2.
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 7:45 am
by mitko
NOname Това го има направено и се продава от китайците . За мене това не е никаква проверка . Това го правя още на автомобила .Вадя дюзите навън и докато върти гледам дали пръска или не (дори на стартер ако помпата е добра вдига до 300 бара, а с тая помпа няма как да ги качиш). Това не е интерес за професионален ремонт на инжектори . Стендовете ,който се предлагат имат работно налягане от 200-2000бара и имат заложени работни карти за всеки инжектор . По ози начин имитират на 90% работат на инжектора в мотора като за един работен цикъл на стенда от 30 мин проверява впръскано гориво количество и върнато гориво количество. Аз ти писъх защото с подобен стенд (китайски има направен и цената му е 550$ с помпи с конектори към инжекторите ........) проверихме инжектори делфи на Форд и резултата беше че са ок. Проблема не се реши защото автомобила продължи на 2300 оборота да забива . Оказа се че на 800 бара 2 от инжекторите изтърват и пада налягането на рейла и автомобила кляка . До тука си направил лесната работа от разработката .Сега предстой как да направиш налягане от 200-2000 с плавно регулиране (ако го правиш с помпа от моргата и електромотор ти е ясно какво трябва да е управлението , инвертор ),тка че да има и датчик да го следиш ,а след това и имитация на работен цикъл и измврване на впръскано и върнато гориво . Не е невъзможно да се направи ,но колко усилия и средства ства?
PS:Бях дал линк на добър стенд . Да може дапогледнеш функцй и възможности ,а да не кажа че и цената му не е страшна
http://carbonzapp.com/downloads/DIESEL% ... 20CRU2.pdf
regards
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 10:55 am
by VOLUMAX
sporttech wrote:....... но и според мен комън рейлите имат достатъчно добри възможности за самодиагностика ..... като добавим и елементарната проверка на обратното гориво , ми се струва достатъчно за да се диагностицира проблем в дюзите ...... от там нататък си има сервизи/хора , които се занимават с проверка/ремонт .....
+1

Друг е въпроса ,че някои колеги искат "машина вълшебник"
....закача и всичко да му казва ! А и да е евтина разбира се !
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 11:03 am
by VOLUMAX
mitko wrote:...........
+1

Едно е да направиш пълна диагностика на един инжектор след това ремонт и после проверка и гаранция ,че е изправен на 100% и съвсем друго е да го закачиш на нещо което прави някво налягане и някъв пулс ,да гледаш как пръска и почесвайки се пред клиента да викаш : аве като чели пръска добре !

Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 11:29 am
by dyni
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 12:01 pm
by NOname
mitko, VOLUMAX Вие май сте пропуснали да прочетете третия отговор (вижте малко по-горе)
Re: Solenoid & Piezo Injector Tester
Posted: Sun Feb 07, 2010 12:10 pm
by mitko
Аз немога да разбера какво искаш да постигнеш ?Изтъкваме ти недостатаците на тая машинка която искаш да направиш ! Истината излиза в спора .Щом само се нервиш и изразяваш неадекватна защита ( от типа на третия отговор ) на това коетои си разработил как ще убедиш хората да си го купят и че с него могат да вършат адекватни проверки? Аз поне мисля че когато хората коментират недостатаците за тебе това е плюс за насоки към подобряване на разработките . Така се получава с всички разработки направени в България .С Вагкомандера на Абритус, Упата на Пенко , Омегата на Любо , ТМПро на Боги..... ,който познавам и са направили страхотни уреди с който работя от доста време,но за тях винаги е било от полза да им кажеш къде бъркат . Явно ти си от тия дето правиш нещо за да си губиш ти времето а не за да се работи с него адекватно ! Моите уважения за това което си направил ,но ще заключа и тая тема защото няма смисъл от твоето писане по въпроса щом не коментираш . Ти за мене драскаш по някоя недомлъвка не с молба да се допиташ а с идеята да се изтъкнеш какво си направил . Мисля че не е тука мястото.
regards Moserator