Page 1 of 1
въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Sun Mar 21, 2010 9:50 pm
by ivanovbg
Някой знае ли с колко градуса трябва да е изместен ъгъла на запалване при студен двигател?И дали трябва да е в плюс или в минус?Нещо не можах да намеря инфо по въпроса

Ако има и инфо и за корекцията по температура на въздуха ще съм много благодарен!
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Mon Mar 22, 2010 10:03 am
by veli
Компенсирането на по-бавното горене,вътрешното съпротивление(сили на триене),по лошото смесообразуване вследствие на нискатата изпаряемост при по-ниски температури,налага повишаването на ъгъла на изпреварване на запалването и обогатяване на ГВС!
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Mon Mar 22, 2010 10:02 pm
by renene
Според мене трябва да имаш предвид времето на впръскване при студен двигател,то е няколко пъти повече
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Mon Mar 22, 2010 11:03 pm
by ivanovbg
veli wrote:Компенсирането на по-бавното горене,вътрешното съпротивление(сили на триене),по лошото смесообразуване вследствие на нискатата изпаряемост при по-ниски температури,налага повишаването на ъгъла на изпреварване на запалването и обогатяване на ГВС!
и аз така мисля че би трябвало ,ама ако имаш някаква литература да прочетем че в старите учебници не пише?Но пък по богата смес гори по бързо ,а при по голямо натоварване-било вътрешно или външно аванса трябва да се намали.Пък старите лади и москвичи с по малък аванс палеха перфектно.А ми е интересно и как зависи аванса на загрял мотор от температурата на въздуха?Трудно ми е да се ориентирам по картите за температурните корекции.
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Mon Mar 22, 2010 11:10 pm
by ivanovbg
renene wrote:Според мене трябва да имаш предвид времето на впръскване при студен двигател,то е няколко пъти повече
Интересува ме аванса само и как се променя със загряването -към увеличаване или намаляване
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Mon Mar 22, 2010 11:22 pm
by venelek
Закачи една кола студина,на актуални стойности гледай температура двигател и аванс и проблема ти е решен.Така ще предобиеш и представа с колко се променя.
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Mon Mar 22, 2010 11:28 pm
by ivanovbg
venelek wrote:Закачи една кола студина,на актуални стойности гледай температура двигател и аванс и проблема ти е решен.Така ще предобиеш и представа с колко се променя.
Гледах ама както сравнявам с стробоскопа е различно
по голям на актуални на празен ход но и оборотите са по високи - по стробоскоп при тия обороти на загряла кола е по малък от колкото на топла
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Tue Mar 23, 2010 12:03 am
by venelek
ivanovbg wrote:venelek wrote:Закачи една кола студина,на актуални стойности гледай температура двигател и аванс и проблема ти е решен.Така ще предобиеш и представа с колко се променя.
Гледах ама както сравнявам с стробоскопа е различно
по стробоскоп при тия обороти на загряла кола е по малък от колкото на топла
То и на актуални трябва да е така
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Tue Mar 23, 2010 12:09 am
by renene
ivanovbg wrote:veli wrote:Компенсирането на по-бавното горене,вътрешното съпротивление(сили на триене),по лошото смесообразуване вследствие на нискатата изпаряемост при по-ниски температури,налага повишаването на ъгъла на изпреварване на запалването и обогатяване на ГВС!
и аз така мисля че би трябвало ,ама ако имаш някаква литература да прочетем че в старите учебници не пише?Но пък по богата смес гори по бързо ,а при по голямо натоварване-било вътрешно или външно аванса трябва да се намали.Пък старите лади и москвичи с по малък аванс палеха перфектно.А ми е интересно и как зависи аванса на загрял мотор от температурата на въздуха?Трудно ми е да се ориентирам по картите за температурните корекции.
Спроред мен се покриват донякъде при студен двигател единица обем въздух не би трябвало де е равно на същия обем при триисет градуса повече.Следователно и температурата на въздуха може да е тема за размисъл и за влиянието върху аванса.Като обхванеш всички фактори за обтимална горивна смес ще получиш една добра карта за един двигател

После остава да разбереш дали е по добра от оригинала .
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Tue Mar 23, 2010 8:42 pm
by gt40
На много коли в лайв данните излиза аванса. Симулираш му различни ECT и IAT стойности и ще получиш отговора.
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Tue Mar 23, 2010 8:57 pm
by ivanovbg
gt40 wrote:На много коли в лайв данните излиза аванса. Симулираш му различни ECT и IAT стойности и ще получиш отговора.
Това е трудния начин.IAT корекцията според това което съм намерил и прочел работи само в режим на големите натоварвания и трябва да го качвам на дино.Навсякъде намирам инфо кога работи ,а никъде как.Симулацията на ECT когато стопли колата ще ми я дави и мапа ще се побърква,пак няма да съм сигурен.Просто търся литература.
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Sun Mar 28, 2010 8:18 pm
by sporttech
.... различно е колега .... най-общо .... двигател , който "иска" 10 градуса на празен ход , работи по-стабилно ако му добавиш още 5 градуса при температура около 0-та ..... иначе каквото и да правиш със сместта се получава онова специфично "забиване" като ритнеш газта .... като при прекалено малък аванс ....
.... като ти дойде някой опел с Delco компютър светни му аванса на студено и ще видиш .... при тях разликите обикновено са много големи ....
Re: въпрос относно ъгъл на запалване на бензинов ДВГ
Posted: Sun Mar 28, 2010 8:32 pm
by ivanovbg
sporttech wrote:.... различно е колега .... най-общо .... двигател , който "иска" 10 градуса на празен ход , работи по-стабилно ако му добавиш още 5 градуса при температура около 0-та ..... иначе каквото и да правиш със сместта се получава онова специфично "забиване" като ритнеш газта .... като при прекалено малък аванс ....
.... като ти дойде някой опел с Delco компютър светни му аванса на студено и ще видиш .... при тях разликите обикновено са много големи ....
аз карам опел с Мултек и затова питам
