Пежо Боксер 2.2 HDI пали и след 2-3 мин гасне
Posted: Fri Oct 15, 2010 8:05 am
-Здравейте колеги, нямам достатъчно опит сис тези HDI системи та затова се обръшам към вас за помощ и съвет.
Предисторията, Бусът е Пежо Боксер (дългата база) 2.2 HDI 2004 година ,мотора DW12UTEP(4HY) системата EDC15C7 , докаран в сервиза на близък мой приятел със симптоми..Пали перфектно , работи около минута две идеално после започва да мени обороти (клати) и до трета-четвърта минута гасне! Не пали веднага а след 5-10 мин и пак същото! - Отидох там на място с апаратурата и започнах замервания.
Ето какви грешки беше записал в момент на първа моя проверка.
Р1671 -Клапан регулировка налягане, неправдоподобен сигнал.
Р0191 - Управление налягане рейка - неизправност.
Р0382 -Контрол възпламеняване -отворена верига или късо съединение.
След изтриване и последващо запалване двигателя се държи по съшия начин, пали на четвърт поработва перфектно и равномерно без смушаващи неспецифични шумове около 2 минути ,,, започва да клати обороти 750-900 и гасне, също гасне и при полужение че в момента на добра работа се подаде педал газ, тогава прехвърли ли 1500 оборота гасне веднага!
-Какво наблюдавах в (Живи данни) в двете минутки през които работи добре, значи параметрите в норма ....НО налягането в горивната рейка не ми се видя в "час", зсначи в момента след паленето налягането е 300-310 РА и работи добре мотора след няколко секунди започва да се покачва на 400 до 500 като постоянно шари(играе) между тези показатели след около 2 минути започва да нараства от 520 нагоре и в момента в който удари 600 РА двигателя изгасва! Това се случва в тихи обороти без газ, ако се подаде педал газ процеса се ускорява и гасне почти веднага след 1500 оборота и налягането в рейката достигнато е отново 600 РА. След като угасне налягането в рейката плавно пада за секунда -2-3 до -000 РА (нормално ли е това)????
-Мерих с осцилоскопа сигнала на клапана за контрол на налягането на помпата, има го перфектен!
Всички захранващи напрежения на ЕЦУ, всички маси, мерени, мерено е и за цялоста на кабелите и ликажи по кабелите, всичко е ОК.
Колегите от сервиза в който е буса са сменили датчика за мерене на налягането в горивната рейка, намира се горе на рейката , но и старият най вероятно си е бил здрав!
Според мен причината за този дефект е Клапана за регулиране на наляйгането, който се намира отзад на помпата (голям кръгъл) номер по бош 0281 002 500 , предполагам че най вероятно задира или е повреден механично защото електрически е здрав като намотка???
-Помагайте моля със съвети че съм много "бос" по тия HDI
Благодаря ви предварително!!!!!!
П.С. -Забравих да спомена че след всяко палене и загасване остава записана грешка.
Р0191 - Управление налягане рейка - неизправност.
-Трия, в покой и сле подаване само на контакт я няма, но след запалване и достигане на 600РА чека светва и двигателя гасне , и само тази грешка остава записана колкото и пъти да се правят проби!
Предисторията, Бусът е Пежо Боксер (дългата база) 2.2 HDI 2004 година ,мотора DW12UTEP(4HY) системата EDC15C7 , докаран в сервиза на близък мой приятел със симптоми..Пали перфектно , работи около минута две идеално после започва да мени обороти (клати) и до трета-четвърта минута гасне! Не пали веднага а след 5-10 мин и пак същото! - Отидох там на място с апаратурата и започнах замервания.
Ето какви грешки беше записал в момент на първа моя проверка.
Р1671 -Клапан регулировка налягане, неправдоподобен сигнал.
Р0191 - Управление налягане рейка - неизправност.
Р0382 -Контрол възпламеняване -отворена верига или късо съединение.
След изтриване и последващо запалване двигателя се държи по съшия начин, пали на четвърт поработва перфектно и равномерно без смушаващи неспецифични шумове около 2 минути ,,, започва да клати обороти 750-900 и гасне, също гасне и при полужение че в момента на добра работа се подаде педал газ, тогава прехвърли ли 1500 оборота гасне веднага!
-Какво наблюдавах в (Живи данни) в двете минутки през които работи добре, значи параметрите в норма ....НО налягането в горивната рейка не ми се видя в "час", зсначи в момента след паленето налягането е 300-310 РА и работи добре мотора след няколко секунди започва да се покачва на 400 до 500 като постоянно шари(играе) между тези показатели след около 2 минути започва да нараства от 520 нагоре и в момента в който удари 600 РА двигателя изгасва! Това се случва в тихи обороти без газ, ако се подаде педал газ процеса се ускорява и гасне почти веднага след 1500 оборота и налягането в рейката достигнато е отново 600 РА. След като угасне налягането в рейката плавно пада за секунда -2-3 до -000 РА (нормално ли е това)????
-Мерих с осцилоскопа сигнала на клапана за контрол на налягането на помпата, има го перфектен!
Всички захранващи напрежения на ЕЦУ, всички маси, мерени, мерено е и за цялоста на кабелите и ликажи по кабелите, всичко е ОК.
Колегите от сервиза в който е буса са сменили датчика за мерене на налягането в горивната рейка, намира се горе на рейката , но и старият най вероятно си е бил здрав!
Според мен причината за този дефект е Клапана за регулиране на наляйгането, който се намира отзад на помпата (голям кръгъл) номер по бош 0281 002 500 , предполагам че най вероятно задира или е повреден механично защото електрически е здрав като намотка???
-Помагайте моля със съвети че съм много "бос" по тия HDI
Благодаря ви предварително!!!!!!
П.С. -Забравих да спомена че след всяко палене и загасване остава записана грешка.
Р0191 - Управление налягане рейка - неизправност.
-Трия, в покой и сле подаване само на контакт я няма, но след запалване и достигане на 600РА чека светва и двигателя гасне , и само тази грешка остава записана колкото и пъти да се правят проби!