Page 1 of 2

Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 4:36 pm
by traqnsavov
При мен дойде една кола с катализатор с две ламбди, та гледам графиките едната си прави квот си иска и другата тъй и всичко върви не по някаква закономерност еми по някакви неведоми пътища...

Някой ако разполага с графики на работещи две ламбди сонди ше съм му благодарен..

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 6:09 pm
by ivanovbg
преди и след катализатора ли?

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 6:36 pm
by traqnsavov
И на двете по едно и също време...

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 9:24 pm
by ipivan
Тази след катализатора трябва да дава постоянно напрежение.
Ако се променя сигнала и,или се сменя катализатора,или се слага емулатор.

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 9:38 pm
by traqnsavov
До някъде си прав, но не съвсем, тук намерих доста добре обяснено..

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 9:42 pm
by ivanovbg
http://carhelp.info/forums/ тука някъде бях гледал много графики две по две в реално време ,ама до нищо смислено не бяха стигнали

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Wed Oct 20, 2010 10:47 pm
by stefo
Вижте какво открих
http://www.joker-tmn.narod.ru/lz_emule.htm

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Thu Oct 21, 2010 7:11 am
by traqnsavov
Абсолютно всички графики са сгрешени, особенно в последният сайт...
То и аз незнаех ама след няколко дневно ровене и четене долу горе съм наясно..

Първата ламбда сонда работи от порядъка 0.2в - 0.7в втората попринцип си стой на 0.9-1в

Това са графиките на изправните сонди, при работещо катализаторно гърне! (Забележка! изправни сонди)
Червената е банка едно(първата ламбда сонда)
Синята е банка две(втората ламбда сонда)
Image

А това са графиките на изправните сонди, при неработещо катализаторно гърне! (Забележка! изправни сонди)
Червената е банка едно(първата ламбда сонда)
Синята е банка две(втората ламбда сонда)
Image

След като няколко дена се занимавах с тея сонди вече мога да напиша научна дисертация по въпроса.. 8)


Ето някой заблуди който колегите допускат..

Кола с две ламбди сонди и двете се сменят в комплект, заради различните характеристики на старата и тази която ще я сложиш, при неработещо катализаторно гърне се сменя и гърнето, вече има универсални по за 180 лева.

Катализатор на кола с две ламбди никога не се премахва умишленно.. (сори за тея дето твърдят че махат катализатори)
Един е човека който ги маха и това го прави като модифицира софтуера на компютъра..

Компютъра гледа и се съобразява само с първата сонда.
Грешка..(Абсолютна грешка)
Компютъра целта му е да подаде такава смес че да има достатъчно кислород за да се образуват процесите в катализатора.
По смисъла на това той си сформира сместа съобразявайки са и с двата параметъра подавани от сондите.

Махането на катализатора намалява разхода на гориво..
Абсолютна грешка..
Ако катализатора е работещ махането ще предизвика невъзможност на компютъра да зададе правилната смес, още повече с емулатори..
Не само че няма да се намали, дори и напратив ще скочи...

Широколентови сонди са високоволтови..
Абсолютна грешка на квадрат от 3-та степен...
Сондите като цяло са два типа..
Едните са генегаторен тип, които произвеждат малко количество енергия, другите са на принципа на съпротивлението..
Начините им на работа не са свързани с работните им волтажи, въпреки че твърдението че съпротивителните работят на по-високи волтажи до някъде е вярно, пак всичко зависи от модела...

Първите имат почти кючова характеристика, вторите понеже са съпротивителен тип имат линейна характеристика..

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Thu Oct 21, 2010 8:26 am
by bobolin4o
Малко ме мързи да пиша, но ще се напъна...
Траяне, казваш верни и неверни според мен неща. Ще коментирам неверните...
Image
Графиката на сонда едно е абсолютно точна, за втората сонда не съм съгласен. Ако компа се стреми да има кислород за окислителни процеси в катализатора, защо е забила на богата смес (липса на кислород)???
Наблюденията ми са следните - при напълно изправни сонди и катализатор, двигател като механика и т.н., втората сонда държи средно аритметична стойност, еднаква с първата сонда, тоест при напълно загрял двигател тя дава синусоида по простата причина, че е от ключов тип. Това, което виждам на осцилограма едно е двигател на около 60 градуса, тоест още в режим подгряване - търси се богата смес...
Image
на втората е с продупчен катализатор...
Image
а трета няма... тя би показвала една сбъчкана и една доста разпъната синусоиди.

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Thu Oct 21, 2010 3:21 pm
by traqnsavov
Всъщност втората сонда работи при голям кислороден излишък от първата, от там стойностите който отчита са много по големи от тези на първата..

Вярно е че компа се старае да пуска толкова че хем да има за двигателя хем за да протекат катализаторните процеси..

В потвържедие на тези думи ето извадка от аутодатата..

Image

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Thu Oct 21, 2010 4:22 pm
by gt40
По мои наблюдения втората сонда колебае около 0,65 В с 0,10 В диапазон. Ако се премахне катализатора показва почти същите параметри като първата с много малко изоставане. Което е логично свързва ги тръба! А симулация с резистор и кондензатор е невероятно успешна. И не говоря за газифицирани коли! Разход и вървене без забележима промяна, екотата изтрепани от някой, дет махат катализатора при първите проблеми с инжекциона.

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Thu Oct 21, 2010 5:17 pm
by traqnsavov
Няма как втората ламбда ако работи да дава тези стойности... :shock: :shock:

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Fri Oct 22, 2010 7:46 pm
by stefo
Според мен трябва втората сонда да дава високо напрежение съответстващо на богата смес защото след изправния катализатор вече почти липсва свободен кислород а при липса на кислород сензора вади високо напрежение.Любопитен съм обаче какво прави ECU-то като установи според втората сонда че катализатора е неизправен.Освен това гледам руснаците имат емулатори за 2 ламбди и ги закачат и към дюзите.

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Mon Oct 25, 2010 6:16 pm
by ditex
Изчезнала е полезна връзка която беше публикувана от колегата stefo, ето я:
http://www.joker-tmn.narod.ru/eee_akkum.htm

Re: Колеги трябва ми графика на работещи ламбди сонди..

Posted: Mon Oct 25, 2010 7:35 pm
by ivanovbg
А някой гледал ли ги е в движение? :lol: :lol: :lol:
По моите наблюдания сте прави за графиката само за празния ход и то след няколко минути работа без да пипате газта,ама сместа пак си е около 14,8-15/1.При нас на диното нови коли с работещ катализатор пак си показват вярната смес с широколентовата сонда в аспуха а тя е трета :lol: ,или с газ анализатор измерване на ламбдата.Просто има разлика в кислорода преди и след катализатора като няма нищо общо със сместа.Те не мерят смеси а остатъчен кислород.Не забравяйте че има коли с широколентови сонди преди и след катализатора но те са за по висок евростандарт и там е друго.

Превключващите сонди преди и след катализатора са различни на повечето автомобили-т.е. превключват при различно ниво на кислород в отработените газове.На базата на времената за превключване компа изчислява колко е кислорода и докоригира горивото и аванса за да е достатъчно кислорода.А повече кислород се доставя и по други начини.

Не бъркайте методите за диагностициране на ламбда сонди и катализатор с тяхната работа :!: :!: :!:
Разгледайте картите за корекция по двете сонди и ще разберете как работят.
Махането на катализатора и емулирането на сондата задължително вдигат разхода на бензин и намалява вървежа.Просто клиента е свикнал с високия разход и невървенето. Като му намали разхода с 1-2 литра и тръгне колата,си мисли че така трябва да е била и преди,но е поне с 15% отгоре спрямо здрава кола.Правилния път е след махане на катализатора -програмно да се премине към по ниския евростандарт и да се изключи сондата.Е ако си на газ -става с емулатор и пренастройка на газовата.