Page 1 of 3
За Ford и Zetec моторите
Posted: Tue Jan 15, 2013 8:15 pm
by nik7dob
Колеги,тази тема я пиша не за решаване на някакъв проблем,колкото до обмяна на опит и евентуално някой ако има какво да допълни.Казуса е следния: Ford fiesta със зетек мотор (в конкретния случай 1.6) троши мотор (4ти цилиндър буталото беше слязло в картера на парчета).Поразгледах по форуми насам натам и какво се оказва? - това не е рядко срещано явление при тези мотори.И така намира се друг мотор,сменява се - всичко ок и до момента колата си върви.Замислих се обаче какво им причинява това страдание? мислих мислих,питах колеги... не се разбра със сигурност какво е.И така преди месец се сменява съединител на въпросната кола и нова лагер-помпа.Колата си върви,няма проблеми до един момент,в който при много рязък десен завой педала на съединителя пропада,после съответно го напомпваш и няма проблеми до следващия десен завой с мръсна газ.Помислих си,единствената причина само на десен завой да го прави е аксиален луфт на коляновия вал.Днес я качвам на подемника и изненадааааа - 6-7 мм луфт напред назад.И така бяхме с един колега (по-старши) и той ми казва: ти не знаеш ли,всички зетеци страдат от това,износват аксиалните лагери на коляновия вал,в един красив момент налягането на маслото спада,но не дотолкова,че да запали лампата на таблото и 4ти цилиндър като най-далечен го отнася. Та според вас доколко е вярна тази теза и има ли наистина стабилна почва.Ясно е,че този мотор сега трябва да се отваря,но аз си мисля,че при такъв голям луфт,вече лагер няма,а вала направо си яде от алуминиевия блок.Отворен съм за всякакви мнения и идеи по темата.Благодаря
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Tue Jan 15, 2013 9:13 pm
by Todio
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Tue Jan 15, 2013 10:59 pm
by nik7dob
Много си прям колега,не така с форд и циганин,аз също съм на форд

Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Tue Jan 15, 2013 11:08 pm
by Todio
Значи, винаги трябва да имаш едно на ум!

Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Tue Jan 15, 2013 11:30 pm
by nik7dob
жесток си!
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 5:21 am
by ogromnii
"потрошил" не е точния термин, мотора си е доста свестен
просто всеки агрегат си има ресурс, а да коментираме колко издържат "италиански" двигатели

на които за първите 150000 маслото е сменяно цели 3 пъти и то с висококачествено 15/40 от варела е безмислено
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 6:47 am
by KLESHTITE
за мен наи скапаните мотори са рено дци и мазда 2.0д и пак вината е на жабара
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 4:42 pm
by rangel1
Колега ник пишеш пълни глупости или си открил нова топла вода
Само за инфо :всеки дето е виждал мотор ще ти каже че аксиалните лагери не влият на налягането и т.н.

Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 5:12 pm
by nik7dob
Колега,умишлено не написах това което ти най-накрая каза.Виждал съм мотор,сглобявал съм единични бройки (не съм много по монтиорската част),кат0 единия вече е на 50 хиляди и се държи стабилно,не казвам че съм господ,НЕ СЪМ,затова и написах тази тема.Наистина аксиалните лагери няма как да влияят на налягането на маслото,но обясни ми какво се случва с мотора,когато коляновят вал направи 1 и повече сантиметра аксиален луфт?улеят по който влиза маслото във вала дали не се измества прекалено много,че да се размине с дупката в блока?а дори и маслото да е наред,при такова голямо изместване на вала дали не идва момент,в който не се получава напрежение в биелите и последните се предават във вид на парчета?Темата е за да чуя мнения и да се помогне на ламери кат'мен да научат нещо.Поздрави
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 7:12 pm
by Stoilkata
Мотовилката при 1 см аксиален луфт застава на една страна и напряга буталото ,ако мотора е с набити топло студено болтове буталния болт се забива в цилиндъра .
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 8:05 pm
by gt40
Да де, ама аз съм срещал два пъти Опел с подобен луфт на вала. На едната мотора беше свършил и като компресия. След смяната се повозих и при двамата шофьори, които я карат. Еми и двамата(баща и дъщеря) имаха един и същи навик: крака на съединителя до задействане на към 20-30% от пълния ход. Аксиалните лагери се смазват с маслото, което окапва от основния лагер. Обаче при постоянно притискане нама как да навлезе масло. Взеха си поука и сега се движат без проблем.
На Пасат имах проблем с много бавно и трудно връщащ се хидравличен привод на съединителя. Вероятно и това може да съсипе мотора, ама поде дразни и се прави навреме.
Поздрави
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 8:46 pm
by Todio
10мм луфт това са приказки от 1001 нощ. При дебелина на аксиалната пластинз от 2,5мм, мотора ще чупи не само биели, но всичко. При луфт от около 1мм, при натискане на съединителя на празен ход, оборотите на мотора рязко падат. Представям си какъв каруцар кара колата.
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 9:03 pm
by rudoni
Прав е колегата Тодьо .Но бъркате и всички. Я си спомнете и ако скоро не сте отваряли картер ,колко аксиална хлабина може да има и ако я има кой детайл къде се опира?Основите на мотовилките се въртят и може да опират само при първоначален пуск когато е изключен съединителя ,но се въртят! Не се чупят!Главите на мотовилките са по тесни и плават с тази хлабина в главата на буталото.Значи и от там не се чупят! Едно от предназначението на съединителя е -цитирам "...за облекчаване на първоначалния пуск на двг...т.е. при изключено положение.Е от там идва износването на аксиалните лагери! Всички ние и инструктори и преподаватели на това учим кандидат шофьорите и монтьори.А знаем при първоначален пуск ,че и налягането на маслото е с ниски стойности ,така че смазването не е ограничено и да е проблем.Проблемът е другаде! Копайте! Аз за един месец прекопах три такива - един 1.6 и два 1.8 за "харчене на масло".
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 9:11 pm
by nik7dob
Не малко се изписа,браво колеги.Относно въпросната фиеста - в рамките на следащия месец ще се сменят основни лагер,пък да видим какво ще се получи.
Re: За Ford и Zetec моторите
Posted: Wed Jan 16, 2013 9:21 pm
by Todio
Преди да наливате пари в нови лагери, проверете тунела на блока за кривина, защото това е често срещано явление след сериозно прегряване.