Страница 1 от 1

Opel Zafira A 2.2 DTI

Публикувано на: Сря Юни 12, 2013 5:00 pm
от BaHka
Здравейте момчета,
Имам нужда от вашата помощ, а проблема е следния:
Сутрин на студен мотор само като запалиш и святка "количката с гаечното ключе" и влиза в авариен режим. Грешката е Р0400 - Рециркулания на отработени газове. ЕГР-а е електрическия и е сменян с чисто нов преди 1 година от мен. Загрее ли, след 60 градуса и няма и помен от проблема.
Закачам се на студена кола и се случва следното: при палене дебитомера дава ~600 единици, ЕГР отваря на 100 процента и единиците падат на 450 и след 5 секунди лампата светва. Като загрее се случва същото, но единиците при напълно отворен ЕГР са около 280-300 и "чек-а" не светва. Пробвано с 3 други дебитомера и положението е същото. Махнал съм сивото капаче на ЕГР което скрива механизма на буталцето и на студено и на топло си отваря на 100%.
Какво пропускам и къде според вас е проблема на студен двигател да засмуква повече свеж въздух, при положение, че ЕГР е отворен на 100%? Играят ли някаква роля тук вихровите клапи и клапата за гасене на мотора?

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Публикувано на: Чет Юни 13, 2013 5:37 am
от ogromnii
само като жокер, без да знам има ли връзка - да не са налепени нагари около влизането на изгорелите газове в смукателния колектор и да намаляват сечението? т.е. няма как да няма нагар, да не е това проблема?

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Публикувано на: Пон Юни 24, 2013 9:33 pm
от BaHka
Днес изпробвано с дебитомер и ЕГР смъкнати от работеща кола. Всмукателния колектор свален и изчистен. Резултат "нула".

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Публикувано на: Вто Юни 25, 2013 6:53 am
от zoro1
Проблем със софтуера предполагам.TIS2WEB &TECH2 прекодиране по ноимера.Мойеш ли да прочетеш файла от ЕКУ то?Някой да не се е опитвал да прави нещо...

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Публикувано на: Вто Юни 25, 2013 6:59 am
от sve25
Провери вакума към турбината и към клапите ако имаш донор пробваи да смениш и вакум помпата

Re: Opel Zafira A 2.2 DTI

Публикувано на: Вто Юни 25, 2013 7:36 am
от ivanovbg
Премери с осцилоскоп напрежението на дебитомера на студено и на топло. Ако реално е повече вероятно от някъде на студено имаш теч на въздух след турбото. Като загрее уплътнява. При тези показания е нормално да записва тази грешка. Възможно е и дефектен датчик на температурата на въздуха да прави такъв проблем. Все пак масата на въздуха е калкулация дебит/температура.