Страница 1 от 1

Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Сря Юли 31, 2013 9:17 pm
от Kirilpm
Проблема се появи след смяна на ангренаж.Колата запали при първата проба след смяна на ремъка,при повторно палене 16/16 клапана на салата.При проверка на ангренажа всичко си дойде точно на белег и ремъка беше добре обтегнат,съмненията се насочиха към шпонката на коляновия вал,но след като свалих шайбата се разбра че такава няма.Според опита на други препатили заводски не е вградена,а във вала и в зъбното колело има шпонков канал.Утре ще се оправя проблема с клапаните,но ме гризе въпроса защо няма заводски сложена шпонка,която да осигури шайбата против превъртане.Аутодатата и гугъл мълчат по този въпрос.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Сря Юли 31, 2013 9:31 pm
от vladistia
Колега,не се ядосвай,има още двигатели които са на това дередже.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Сря Юли 31, 2013 10:14 pm
от joro
В АутоДатата пише на колко килограма се стяга колелото на коляновия вал.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Сря Юли 31, 2013 10:28 pm
от Kirilpm
Това беше първото,което проверих,не е там ключа от бараката.Единственото сигурно решение в случая за мен е шпонка,но братушките споменават проблеми с белезите при монтирането и.А държа да съм коректен в ремонта, за да не се чуди този който отвори колата след мен.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Сря Юли 31, 2013 11:56 pm
от KLESHTITE
колега 2013 година сме

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Чет Авг 01, 2013 8:14 am
от Todio
Нов болт отпред ЗАДЪЛЖИТЕЛНО - старият е разстегнат и от там и проблема!

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Чет Авг 01, 2013 8:50 am
от Countach
Вола застопори ли го както е показано
Изображение

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Чет Авг 01, 2013 8:56 am
от NASKO12234
При проверка на ангренажа всичко си дойде точно на белег и ремъка беше добре обтегнат,съмненията се насочиха към шпонката на коляновия вал,но след като свалих шайбата се разбра че такава няма.
Няма как всичко да е на белег и да има 16 смляни клапана, а тя няма и белези, освен ако не си ги слагал ти. Тук всички ангр. колела са раздвижни - без шпонки. За да стане както трябва, разхлабваш ангр. колела на кол. вал и рзпр. валове, слагаш ремъка и го изпъваш, без значение на белези и маркировки - просто да е опънат както го дават. Кол. и разпр. валове трябва да са застопорени с инструментите както си видял в аутодата, и тогава ги стягаш и няма да имаш повече проблеми. Успех

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Пет Авг 02, 2013 8:01 pm
от Kirilpm
Прощавайте колеги,малко съм объркал последователността проверката беше след първото палене докато бяха свалени другите ремъци,преди да се накривят клапаните.Ремонта го правих без блокатора,но докато не превъртя зъбното колело нямаше проблем колата си работеше нормално.Утре ще я събирам,ще купя нов болт,но ще сложа и шпонка.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Пет Авг 02, 2013 8:06 pm
от NASKO12234
Става, от рзпр. валове пак можеш да я нагласиш, но мисля че няма нужда.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Пон Авг 05, 2013 1:57 pm
от vrm
Най-добре е цял сет (ремък и ролки),вътре има всичко.

А и много мотори от тези чупят клиенти които сменят сами демферни шайби на коляновия вал :lol:

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Пон Авг 05, 2013 8:44 pm
от rangel1
Колега не ми е работа ,станалото станало но защо си се запънал за тая шпонка :roll: Едно време като щях да ставам голям майстор четях доста и бях стигнал до извода че шпонките са само фиксатори а въртящия момент се поема от конусни сглобки или се разчита на челния натяг на цилиндрични(както в случая).Болтовете които осигоряват натяга са два типа работещи на еластична и пластична деформация......................................
На татък мисля че се досещаш но както и да е щом си решил слагай да си спокоен.

Re: Renault Laguna F4P 760 ангренаж

Публикувано на: Вто Авг 06, 2013 8:03 am
от presko79
rangel1 написа:Колега не ми е работа ,станалото станало но защо си се запънал за тая шпонка :roll: Едно време като щях да ставам голям майстор четях доста и бях стигнал до извода че шпонките са само фиксатори а въртящия момент се поема от конусни сглобки или се разчита на челния натяг на цилиндрични(както в случая).Болтовете които осигоряват натяга са два типа работещи на еластична и пластична деформация......................................
На татък мисля че се досещаш но както и да е щом си решил слагай да си спокоен.
Точно така е .Въртящия момент се поема от притискането м/у агр.колело шайбата и вала .Шпонката е фиксатор.