Проблем с датчик КВ - рено меган 1.9 DTI EDC/MSA 15.5.5.4
Posted: Tue Oct 08, 2013 8:31 pm
Колеги последната седмица ме съсипват коли с неясни проблеми.
Идва рено меган за диагностика - питам клиента оплаквания? - нямам. Просто да я 'видим'
Закачам колата помни датчик колянов вал, трия паля ,не го помни повече.
След 10 минути стоене колата не пали - въртя около 20 секунди ясно е че няма да пали. Закачам помни датчика, не мерих сигнал направо го смених с нов, грешката се изтри викам си - ок.
Постоя още 10 минути пак същата работа не пали и помни датчика , вече го закачих и започнах да изследвам проблема с осцилоскопа , когато не прави проблема сигнала е добър стандартен индуктивен датчик с 2 кабела. Но когато не пали по сигнала има много смущения едни пикове от по 10 волта които са навсякъде преди и след истинския сигнал.
Пуснах нови кабели от компа до датчика ,нова маса към мотора (за проба иначе падове на напрежение - няма). - няма ефект колата пали добре когато не прави проблема и в един момент спира да пали -появяват се пиковете по сигнала.
Огледах маховика през дупката на датчика - наред е.
Другото неясно е че като има пиковете по сигнала и не пали , ако върнеш ключа веднага след като не пали и направиш втори опит запалва от раз и няма пикове.
Ориентирах се към стартер, свързах +са с отделен акумулатор и разкачих стандартния + от стартера само, а масите общи на двата към мотора.
Пиковете пак ги има . И като направи проблема не пали.
Утре свалям стартера и ще купя екраниран кабел да пробвам с него.
Със сигурност проблема няма нищо общо с въздух в системата.
Ако имате предложения моля споделете ги.
Идва рено меган за диагностика - питам клиента оплаквания? - нямам. Просто да я 'видим'
Закачам колата помни датчик колянов вал, трия паля ,не го помни повече.
След 10 минути стоене колата не пали - въртя около 20 секунди ясно е че няма да пали. Закачам помни датчика, не мерих сигнал направо го смених с нов, грешката се изтри викам си - ок.
Постоя още 10 минути пак същата работа не пали и помни датчика , вече го закачих и започнах да изследвам проблема с осцилоскопа , когато не прави проблема сигнала е добър стандартен индуктивен датчик с 2 кабела. Но когато не пали по сигнала има много смущения едни пикове от по 10 волта които са навсякъде преди и след истинския сигнал.
Пуснах нови кабели от компа до датчика ,нова маса към мотора (за проба иначе падове на напрежение - няма). - няма ефект колата пали добре когато не прави проблема и в един момент спира да пали -появяват се пиковете по сигнала.
Огледах маховика през дупката на датчика - наред е.
Другото неясно е че като има пиковете по сигнала и не пали , ако върнеш ключа веднага след като не пали и направиш втори опит запалва от раз и няма пикове.
Ориентирах се към стартер, свързах +са с отделен акумулатор и разкачих стандартния + от стартера само, а масите общи на двата към мотора.
Пиковете пак ги има . И като направи проблема не пали.
Утре свалям стартера и ще купя екраниран кабел да пробвам с него.
Със сигурност проблема няма нищо общо с въздух в системата.
Ако имате предложения моля споделете ги.