Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
Post Reply
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by nik7dob »

Здравейте,колеги.Имам едно волво S60 2.5 турбо 250 кончета с нещо като проблем :mrgreen:
Според клиента проблема е следния:Когато го понапънеш - 140-150 започва леко да придърпва,но не от запалване,а от налягането на турбината.Както ще видите от графиката когато турбината достигне максималното си налягане PWM-a на клапана започва да "клати" съответно и налягането.Целия процес за мен е нормален и обясним (турбината има инертност и се получава нещо като осцилиращ процес,но с малка амплитуда.За съжаление се усеща леко при натоварен режим на каране.Занимавам се основно с волво,но досега не съм гледал за тези параметри на друго с такъв мотор.Според вас нормално ли е или не и наистина има ли някакъв проблем?Днес гледах вакуми - видимо всичко е наред.

http://dox.bg/files/dw?a=b641c2e35c
ogromnii
КОЛЕГА
Posts: 727
Joined: Thu Oct 21, 2010 6:04 am
Location: софия, павлово

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by ogromnii »

малко малко, колко да е малко? гледам че вариациите са 1/3 от максималното надналягане, което не е много малко. от друга страна графиката на налягането повтаря тази на управлението, т.е. "каквото повикало такова се обадило". колата мрънка ли за нещо? да няма изолиран егр или някакъв друг фокус, да пренадува и да се ограничава? или да е "чипвана"?
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by nik7dob »

Забравих да спомена,грешки не записва,демек не мрънка.За чипване и прочие.... не знам,но принципно дизелите (D5) волво като ги чипнат или махат егр започват да мрънкат,че софтуера е ECM не е наред.Тук нищо не мрънка.
arabiata
КОЛЕГА
Posts: 116
Joined: Wed Apr 16, 2008 1:35 pm
Location: София,Люлин 1

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by arabiata »

Симтоматиката според мен е ЕGR,той разрежда.......
ogromnii
КОЛЕГА
Posts: 727
Joined: Thu Oct 21, 2010 6:04 am
Location: софия, павлово

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by ogromnii »

единственото което ми хрумва е да не стига дебит през егр-а, ама обикновенно в такива ситуации набива грешка "недостатъчен егр поток", затова питам да не е чипвана, няколко пъти са ми попадали коли които при явни дефекти не записват грешки, бърникано им е по софтуера, я махан филтър за твърди, я няква друга хитрост.
така че си ти, просто трябва да откриеш какво е
аз бих свалил егр да видя какъв е случая, да запаля без него да видя пърди ли доволно, да го запуша за да видя ще измрънка ли
също дали дебитомера дава адекватни стойности?
и т.н.
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by nik7dob »

За ЕГР дори не съм си помислял.Благодаря,колеги.
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by ivanovbg »

Имал съм подобен проблем с цепка на пластмасата на интеркулера или на някой пластмасов турбо път.. Държи налягане до известно време и почва да пулсира като отваря и затваря. Особено като загрее повече пластмасата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by nik7dob »

СЪщия проблем (цепка) и аз съм срещал пак на S60 но на D5 (дизеловия агрегат),но там влизаше в авариен режим до 3000 оборота,докато не рестартираш системата (гасене-палене).Но тук,Иванов защо и клапана започва да клати PWM-a?
ivanovbg
КОЛЕГА
Posts: 2273
Joined: Wed Mar 11, 2009 8:00 pm
Location: София
Contact:

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by ivanovbg »

Възможно е да се получи с малка цепка, замърсен дебитомер, полуотворен егр, заяждащи лопатки на турбо в определено положение или нещо подобно. Виждаш че на малка предавка или на място не го прави, защото бързо преминава през критичния момент когато се изравняват загубите с надува, но при висока предавка и постоянно настъпване кривата на налягането в един момент остава постоянна- предполагам от цепката, после рязко литва нагоре. Компа сваля дютито, налягането пада и той отново си вдига дютито...и така до края.

П.П. сега видях, че става въпрос за бензин :) Може и от някаква детонация да литва нагоре налягането - примерно от маслото от тръгващото си турбо.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
KLESHTITE
КОЛЕГА
Posts: 585
Joined: Sat Sep 26, 2009 4:51 am
Location: Sofia ovcha kupel 2

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by KLESHTITE »

колега щом си по волвата с60 гасне таблото някакво решение
прост човек и силен вятър нищо не ги спира
nik7dob
КОЛЕГА
Posts: 731
Joined: Fri Dec 17, 2010 2:13 am
Location: Leeds, UK

Re: Налягане на турбина - това проблем ли е или не?

Post by nik7dob »

Сигурно вече си го направил - минаваш с духалката,ако не се оправи търсиш Тишо - 0888 35 31 54. Той им налива наново процесорите.Има и малка вероятност CEM-a да лудва,а той ли е - няма спасение - нов в МотоПфое 2 бона.Говори с Тишо първо.Кажи му,че си взел координатите от Ники
Post Reply