Страница 1 от 2

Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 4:03 pm
от nik7dob
Тази кола ми скъса нервите,колеги....
Астра Г 2002 X16XE
записва P0303 - детонации в 3ти цилиндър
Триеш грешката, палиш и колата мърка, ако не я форсираш над 2500-3000 може цял ден да си мърка прекрасно, без грешки. Ако я задържиш за 30тина секунди над 3000 светва чека, записва P0303 и еку-то изключва 3ти цилиндър.
Първо си викам, ясна работата поредния опел с умряла бубина, сменяме - пак същото, айде компресия - ОК е!
Свещи - размених им местата,нямах под ръка нови - пак същото, размених местата на инжекторите - отново 3ти цилиндър.
Откачих детонационния датчик и си викам сега няма как да се усети - да, ама не - пак P0303...
Мерих на буксата на датчика за някакво напрежение от ЕКУ-то ( хибриден мултек и да не би да има прекъсване ) - нулево напрежение, мерих и окабеляване до еку-то - ОК е.
Как е възможно да засича детонации, когато е откачен детонационния датчик? По кранкшафт?
Окъсих и входа на датчика откъм еку-то да не би да има вредни индукции я от бубина, я от друго нещо - пак си е с проблема.
http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... omom-fault

Тук този пич говори за разстоянието на свещите... знам, че е глупаво от моя страна, но все още не съм ги сменил, това ще направя утре, че за днес има много друга работа. Ако някой е срещал този проблем да сподели опит, а ако ли не когато се разреши, ще има информация по въпроса завбъдеще.
Поздрави :)

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 8:11 pm
от BaHka
каква бобина слагаш - нова или втора ръка? Според мен е проблем с бобината.

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 8:25 pm
от nik7dob
чисто нова. И при двете проблема да е в 3ти цилиндър?

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 8:41 pm
от KLESHTITE
Компир

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 9:14 pm
от llcoola
отвори го и виж крачетата дали няма скъсано

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 10:20 pm
от kartof
чуждо мнение:

".... Just a thought, When my coilpack went it back fed HT voltages to the ECU and broke it. I asked what would happen if i left it and was told it would carry on missfiring and destroy the new coilpack. In the end i managed to have the ecu repaired for £100..."

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Сря Ное 19, 2014 11:10 pm
от waseko
Първо,грешката я талкувам като прекъсване в 3 цилиндър,не като детонации.След като си правил врътките-свещ,бОбина,инжектор и не се съмняваш в механиката на цилиндъра,най вероятно(при Astra G) е комп,но се се случвало и инсталация.Не е сигурно обаче в коя верига-на инжекторите или на управлението на бобината.Направи измерване за дължина на искрата,но по-вероятно е във веригата на инжектора,няма ка да се засече детонация с изкл.детонационен.Поздрави

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Чет Ное 20, 2014 12:34 am
от ivanovbg
Понякога се случва и да заяде повдигач. Ефекта е същия. Също така съм имал подобен случай с неправилни свещи. Бяха без резистор, но тогава си записваше безразборно.

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Чет Ное 20, 2014 2:20 am
от nik7dob
С включен или не детонационнен датчик, грешката и поведението на двигателя е едно и също:
Палиш колата ( с изтрита вече грешка ) форсираш до 6000 и е перфектна, няма накъсване, няма детонации (поне не се забелязват) и ако задържиш над 3000 за около половин минута чека светва и след това се изключва 3ти цилиндър (умнo Delco). Интересното е, че ако я задържиш на 3000 за 5-6 секунди, докато още не е светнал чека и няма записана грешка и пуснеш педала вече прекъсва и ако я оставиш на Idle след малко се оправя, но запише ли P0303 остава перманентно докато не изтриеш грешката или не рестартираш за по-дълъг период двигателя.
Ако е инсталацията, то тогава при по високи обороти проблема се проявява поради по-силните вибрации на мотора.
Същото важи и за прекъсване в еку-то.
Мислех си за повдигач и аз. Ако не отваря напълно, тогава компресия ще си има, ще работи добре на ниски, но при по-високи обороти няма достатъчно пълнене и съответно нарушена смес в този цилиндър...
При всички случаи чакаме друго ЕКУ ( не ми се отваря само за да гледам, я видя, я не видя) и евентуално докато чакаме момчетата ще отворят капака на клапаните (не погледнах дали е лагерно тяло или не) да се видят повдигачите...

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Чет Ное 20, 2014 9:13 am
от doktorabg
Имах подобен проблем но с Зафира, същите симптоми но ги сменяше грешките - р0302 , р0303.
Направи ме на луд, оказа се че катализатора се е стопил и частично запушил.

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Чет Ное 20, 2014 11:44 am
от nik7dob
А па затова не бих се сетил посмъртно...

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Чет Ное 20, 2014 9:52 pm
от ogromnii
може да е ленив клапан, повдигача си е ок, но клапана изостава и пренадува. пробвай да я задържиш в обороти, така че да е почнала да прекъсва, вадиш букса на бобина да угасне, и веднага въртиш на стартер. ако върти ви-ви-вяу-ви-ви....т.е. да пропуска един цилиндър, значи губи компресия, главата долу, стерилизация на клапаните до желязо, а конкретно на 3ти ги огледай за крив или нещо от сорта. обикновенно причината е налеп по стеблата и нагар по шапката...

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Чет Ное 20, 2014 11:32 pm
от nik7dob
Днес колегите свалиха всмукателния колектор. В интернет гледах снимки на Z16XE, че е с геометрия, ноооо няма такова нещо.. Както и да е. изхода на ЕГР-а стои точно срещу входа на 3ти цилиндър и беше почти запушен. Утре ще го изчистим и ще видим какво ще стане, но не мисля, че това е проблема.

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Пет Ное 21, 2014 12:43 am
от ivanovbg
Ми сам си си виновен колега. Чак сега написа че е Z16XE. В първия пост пише
nik7dob написа:Тази кола ми скъса нервите,колеги....
Астра Г 2002 X16XE
записва P0303 - детонации в 3ти цилиндър
Ако беше казал по рано...Мисля, че вече си я оправил и следващия път ще си по точен в описанието. Тапа на ЕГР-а, смяна на софта с Тех-а и си готов.
Успех!

Re: Astra G - P0303?

Публикувано на: Съб Ное 22, 2014 12:34 am
от nik7dob
Краси, извинявам се за неточността, наистина моя голяма грешка...
Развитието по темата: Днес момчетата сглобиха колата, паля, форсирам и пак същото, но една идея по-добре. Имам впредвид мааалко по-късно идва проблема. (още нещо, което май съм пропуснал да отбележа: ако я форсираш за 6-7 секунди над 3000 не записва грешка, но като пуснеш педала в първия момент попрескача 3ти цилиндър и след това се стабилизира). Преди колата да дойде, в друг сервиз сменили клапана с чисто нов, но без резултат и човека свалил и си сложил новия клапан в багажника. Слагам го него и още малко подобрение, ноо... проблема си остава. Понеже човека искаше да си я взима вечерта, отново си му сложих стария клапан и колата отиде на ГТП (на около 3 км от сервиза). Когато се върна колегата с колата, проблема почти го нямаше. Забелязваше се много слабо (трябва да я задържиш в обороти поне минута, след което лампата все още не светва, но като пуснеш педала има прекъсване за малко и се оправя. Ако някой е по-запознат с този мотор да каже има ли адаптационни стойности на EGR или не.
Издадохме колата и обяснихме на човека, че проблема му е в ЕГР системата и засега е "закрепена" но в бъдеще да очаква още проблеми оттам. Преди да му я дадем свалих софта от екуто с галето, но нещо не ми изглежда както трябва,затова го поствам тук да си кажете мнението. :)

http://dox.bg/files/dw?a=48bf0632f5

Поздрави :)